Annons:
Etikettövriga-tesorter
Läst 1088 ggr
[Konstig]
2014-05-16 16:10

Bästa Te.

Vad är det bästa Te som finns att köpa i såna där påsar på typ ica eller konsum osv, va tycker du? :D

Annons:
tlover
2014-05-16 16:12
#1

Här kan jag tyvärr inte hjälpa, jag köper aldrig Te i matvarubutiker.

Ibland köper jag örtteer i matvarubutiker däremot.

l'm back

[Konstig]
2014-05-16 16:15
#2

Om du inte kan hjälpa varför skriver du det då? hehe :)

Örtteer, men de är i lösvikt va?

[Konstig]
2014-05-16 16:15
#3

Jag har köpt ört-te på påse typ pepparmynta det är ju gott jag har druckit mycket Te i mina dagar färskt och inte färskt osv 😛

tlover
2014-05-16 16:20
#4

#2 jag tänkte att du kanske ville veta om örtteer också men jag var inte säker om du ville det på ditt första inlägg (många gör inte skillnad mellan Örtte och te).

Nej jag köper oftast örtteer på påse om jag köper i matvarubutik. Mina favoriter hittills är nog röd söder och en annan Rooibos som jag inte minns vad den hette men det var en grön Rooibos med exotiska frukter.

#3 pepparmynta är godare hemmaodlad så det köper jag inte på ica/konsum

l'm back

[Konstig]
2014-05-16 16:21
#5

Tlover jag har druckit pepparmynta odlad i en trädgård nära mig och torkad, druckit massa ört-teer bodde på landet i några år och det fanns i närheten jag gillar det.

Men föredrar nu lite lättare & snabbare val så vill ha pås-te även om det kanske kan vara tråkigare spelar ingen roll om det är ört eller jordgubbs Te eller vad det nu än är 😛

tlover
2014-05-16 16:24
#6

#5 beroende på vad du tycker är enklare med påsar så finns det faktiskt tomma tepåsar som man kan fylla med Te av bra kvalité 🙂(det funkar ju om du tex tycker att själva bryggningen är enkel och det är det du vill ha, man måste ju fylla dom själv men det är enkelt.)

l'm back

Annons:
tlover
2014-05-16 17:38
#7

har du förresten kollat bland recensionerna, Pelle Långlös dricker teer som man köper på vanliga matbutiker och har skrivit om många av dom.

l'm back

Saffran0Spice
2014-05-16 17:53
#8

Ett av de få teer jag skulle rekommendera från matvarubutiker är Lipton's Indan spice, älskar detta Te!

Annars har jag väldigt svårt för lipton (tycker de smakar plast ><) men jag är alltid beredd att testa deras teer innan jag uttalar mig 😃

Annars håller jag med #1 - köper inte Te i matvarubutik, det finns så mycket godare teer i tebutiken ^^

ebbamedruby
2014-05-19 17:14
#9

Jag gillar vanliga vanilj från Lipton, dricker det vardagligt som earl grey typ :) *går och kollar i telådan*

Sedan finns det ett som heter green tea & lemon från twinnings, också jättegott!

Willys har ett stort utbud av teer, iaf fär jag bor, så testa att kolla där :)

Upp till toppen
Annons: