Annons:
Etikettersajtinfoönskemål-synpunkter
Läst 516 ggr
tlover
2014-05-31 19:55

Tema Juni - Örtte

Temat i Juni månad kommer att vara Örtte.

Tipsa bara om det är nått speciellt ni vill veta inom den kategorin.

Andra teman kommer att ha en chans nästa månad.

l'm back

Annons:
Saffran0Spice
2014-05-31 20:00
#1

Jag skulle vilja veta om örtteer som piggar upp och som är sövande 😉

tlover
2014-05-31 20:05
#2

#1 vill du veta mer specifikt om alla (alltså en artikel om varje ört) eller en mer överskådlig artikel där man helt enkelt räknar upp alla uppiggande/rogivande örter och bara lite kort om varje (man kan ju göra artiklar om extra spännande örter sen och tex länka i artikeln)

l'm back

Saffran0Spice
2014-05-31 20:14
#3

#2 Det är vad som känns bäst att göra - läser vilket som!
Om det så är om varje sort eller bara listor med tips på olika varianter =)

VildaVittra
2014-05-31 20:14
#4

Jag skulle gärna läsa en skördekalender där det står vilka delar man tar tillvara på.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-05-31 20:19
#5

#3 ok då vet jag

#4 hmm det kan bli svårt, vi bor ju i ett så avlångt land, har du nått exempel på hur man kan göra det så det funkar (jag läser i princip aldrig på vilken månad man ska sätta frön ute eftersom det i princip aldrig stämmer tex jag läser "när jorden redes sig", "när jorden är 10 grader" osv skördar gör jag eftersom).

l'm back

VildaVittra
2014-05-31 20:23
#6

#5 Man kan ju skriva "tidig vår", "sen höst" osv. Eller som rosbeskärningen "när björken har musöron".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
2014-05-31 20:27
#7

#6 😃 då behöver jag "bättre" beskrivningar för årstider, för för mig är det tidig vår då det är en meter djup snö men snösmältningen påbörjats (det enda jag kan komma på att man kan göra då är tallbarrste 😃)

l'm back

VildaVittra
2014-05-31 20:32
#8

#7 Det är ju bara att skriva som du ser det.

"Under den tidiga våren när snön precis börjat att smälta så är det enda man kan skörda tallbarr till tallbarrste".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Perly
2014-06-02 20:14
#9

Skulle gärna se en guide för skapandet av eget Örtte, växter som är lätta att odla själv, hur de ska torkas etc. :)

Alltid Oavsett

Upp till toppen
Annons: