Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 700 ggr
tlover
2014-06-28 09:24

Har du testat koffeinfritt te?

Hej

Har du nån gång testat koffeinfritt Te, dvs inte örtteer utan Te (torkade blad från Camellia sinensis) som man tagit bort koffeinet från.

Jag har aldrig testat själv men jag har hört att det inte smakar så gott.

för er som inte vet så innehåller ju allt Te Koffein dvs Svart te, Grönt te, vitt Te, Gult te, Pu-erh och Oolong (och Lila te om man räknar det som en egen tesort). Så vill man ha koffeinfritt Te så får man ta bort koffeinet från teet man kan inte odla koffeinfritt Te (men koffeinfritt Örtte kan man odla).

Så frågan är har du testat koffeinfritt Te, om ja vad tyckte du om det?

l'm back

Annons:
tlover
2014-06-28 09:26
#1

Jag har inte testat, det närmaste är väl hojicha som innehåller mindre Koffein än vanligt Te men jag har inte testat riktigt koffeinfritt Te.

l'm back

tlover
2014-06-30 08:22
#2

Det skulle vara intressant att veta mer om vad ni tyckte, tex vad var det som gjorde att det inte smakade bra el skulle ni vilja testa koffeinfritt Te?

l'm back

VildaVittra
2014-06-30 10:40
#3

Jag har aldrig hört talas om det, var köper man det?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-06-30 11:49
#4

#3 det är väldigt ovanligt i Sverige (det är vanligare i tex USA) men Kushmi verkar ha ett koffeinfritt earl grey

l'm back

VildaVittra
2014-06-30 12:08
#5

#4 Tack, nu har jag beställt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-06-30 12:48
#6

#5 Skriv vad du tyckte om det.

l'm back

Annons:
VildaVittra
2014-06-30 12:50
#7

#6 Absolut. Håller tummarna för att jag ska kunna dricka riktigt Te igen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-06-30 12:54
#8

#7 jag minns inte om det stod där man köpte det men koffeinfritt Te innehåller alltid lite Koffein (man kan inte få bort allt),  med det ska vara ytterst lite.

Jag kom på jag vet inte hur noga du måste vara.

l'm back

VildaVittra
2014-06-30 14:47
#9

Hittade ett amerikanskt företag och lägger in länken här så jag hittar tillbaka om det visar sig vara drickbart: http://www.republicoftea.com/Category.aspx?ss=&c=126&sb=&pgnum=1

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2014-07-03 19:25
#10

Sitter nu med första koppen och teet är svagare än det vanliga, så nästa kopp kommer jag ta mer teblad i. Brukade alltid ta två, så gissar på tre.

Men visst smakar det earl grey och inte rävgift, detta kommer jag köpa igen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: