Annons:
Etikettsvart-te
Läst 1250 ggr
tlover
2014-07-10 10:10

Svalt intresse för Darjeeling i europa i år

Grossisterna i Europa köper inte in lika mycket Darjeeling i år, delvis pga toran i vår vilket gett en dålig skörd och delvis att rupierna ligger högt så priset för Darjeeling är ovanligt högt i år.

Istället för att köpa in Darjeeling köper grossisterna in mindre kända Himalaya teer tex från Nepal.

Har du testat Darjeelling nån gång?

l'm back

Annons:
VildaVittra
2014-07-12 13:53
#1

Valde annat då jag inte har den blekaste aning om vad darjeelling är för något. 😊

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-07-12 14:01
#2

#1 Ett Svart te från ett visst område i himalaya i Indien som anses vara det finaste teet i världen (det brukar kallas drottningen av teer)

l'm back

VildaVittra
2014-07-12 14:03
#3

#2 Aha, har fortfarande ingen aning om huruvida jag druckit det. Vilka Tesorter finns det i?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-07-12 14:08
#4

Det finns inte i blandningar utan som eget Te, det kan kallas Darjeeling FOP eller liknande

l'm back

VildaVittra
2014-07-12 14:13
#5

#4 Då har jag inte druckit det förmodligen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: