Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 766 ggr
tlover
7/22/14, 7:47 PM

Hur mäter du upp ditt te?

Det finns många sätt att mäta upp mängden Te man ska brygga, hur mätar du upp teet främst?

l'm back

Annons:
tlover
7/22/14, 7:48 PM
#1

Jag höftar oftast men med ett nyare teer så väger jag alltid, jag köpte till och med en våg som kunde ta från 3 gram och upp och med ett grams intervall just för Te.

l'm back

Saffran0Spice
7/22/14, 7:50 PM
#2

Ögonmått, tar det som känns rätt ^^

VildaVittra
7/22/14, 7:50 PM
#3

Valde annat, då jag använder det "exakta" måttet nypor, vilket är ett mellanting mellan att höfta och mäta upp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[rumelle]
7/22/14, 7:51 PM
#4

Jag går alltid på känslan. Vet ungefär hur mycket som brukar behövas till den mängd vatten jag brukar använda. Har ingenting emot svagt Te och har ingenting emot starkt Te så det är inte så väldigt noga för mig.

[Yllhilda]
7/22/14, 7:53 PM
#5

Jag tar oftast tepåsar eftersom det nästan uteslutande är örtteer jag dricker. Men den lilla lösvikten jag har, tja, jag proppar tebollen så gott det går(för den blir ändå aldrig full) och kör på det. 🚬

TatsuOni
8/6/14, 10:49 AM
#6

Jag kör på ögonmått jag😛 Vet ju hur mycket jag ska ta av mina Tesorter för att få rätt styrka^^ Är det ett nytt Te så höftar jag någon gång tills jag har hittat rätt mängd😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
jossa5
8/9/14, 12:05 PM
#7

Har druckit mycket påste på sistone, så inte mycket att mäta där.

Men när jag kör löst så fyller jag tebollen till hälften, så att det finns plats att utvidga löven så alla smaker kan komma fram.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Upp till toppen
Annons: