Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1347 ggr
Fridaaaa
2014-12-04 09:52

Te med polkagrissmak

Smakade det hos en kompis men hon hade köpt sitt på marknad.
Vet någon här o m man kan beställa det någonstannsifrån? För inte sett det i vanliga matbutiker.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
tlover
2014-12-04 09:58
#1

Jag ändrade till "Tips och råd" då det passade bättre.

Polkagrisar smakar väl pepparmynta? det kanske finns under det namnet. Vet du om det var ett svart el Grönt te? Jag skulle gissa att det finns i närmaste tebutik, tyvärr så dricker jag sällan smaksatt Te så jag kan inte lova något.

Edit: alltså inte Örtte med pepparmynta, det smakar inte polkagris

l'm back

Fridaaaa
2014-12-04 10:11
#2

#1 Hittade inte den kategorin måste sett förbi den hehe.

Nej det minns jag tyvärr inte. Vet inte tebutiker i stan tyvärr då jag främst köper påste från affären annars.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mikkan01
2014-12-04 10:33
#3

Har du testat googla polkagris Te? 🙂

~mikkan

Fridaaaa
2014-12-04 10:37
#4

#3 Japp. Men jag fann inte utan jordgubbsarom i 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2014-12-04 11:12
#5

#4 Te med mintarom borde väl vara liknande? Jag hittar det via Afteks sida (både grön och svart) och många tebutiker och småbutiker som säljer Te, köper hem från aftek.

l'm back

mikkan01
2014-12-04 11:46
#6

#4 Som jag förstod det när jag läste runt så ska polkagriste ha både mint- och jordgubbsarom och att det är det som ger polkagrissmaken. Kolla med din kompis ifall det står vad det innehåller i hennes påse? 🙂

~mikkan

Annons:
Fridaaaa
2014-12-04 12:25
#7

#6 Hon har inte kvar påsen då det var förra året tyvärr. 
#5 Vanligt mintte har jag hemma om det var det du tänkte på?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2014-12-04 12:29
#8

#7 Jag tänker inte örtteet pepparmynta utan Te (grönt el svart beroende på vad du föredrar) smaksatt med mynta. Frågan är väl vad du menar med "vanligt mintte".

l'm back

Fridaaaa
2014-12-04 12:32
#9

#8 

Twinings
Grönt Te Med Mint

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2014-12-04 12:40
#10

#9 okej (jag tänkte mest att man kunde misstolka det som att det var örtteet pepparmynta). Smakar det rätt på ett ungefär?

Jag dricker ju sällan smaksatta teer så jag vet inte riktigt om det blir rätt.

Ett Te jag drack för säkert 10 år sen (gunpowder mint) tyckte jag smakade polkagrisigt men jag kan minnas fel.

Det bästa skulle väl vara att fråga i en tebutik, jag vet bara om tebutiker i Umeå, Skellefteå och Östersund så jag kan inte tipsa om butiker. Kanske kan du googla.

l'm back

Fridaaaa
2014-12-04 13:05
#11

#10 Smakar inte värst likt tyvärr, tycker jag personligen i alla fall.
Hittade en tebutik som finns i stan(aldrig sett haha) men de hade inte det i sitt sortiment tyvärr (kollade på deras sida)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2014-12-04 13:18
#12

#11 Det kan ju hända att dom kan ta hem ett Te om du frågar efter det, särskilt ett "juligt" Te nu i juletider.

l'm back

Fridaaaa
2014-12-04 13:23
#13

#12 Ja man kan ju alltid maila dem och fråga 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
2014-12-04 14:22
#14

Såg nu att den tyvärr hade lagt ner 😕 Så inte konstigt att jag inte sett den, lades ner i sommar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2014-12-04 14:30
#15

#14 Vad synd

Det finns ju vissa e-tebutiker som har smaksatta teer, däremot kanske du ska mejla och fråga först för att vara lite mer säker att det smakar "polkagrisigt". Jag hittar blandannat ett grönt Te med mintsmak på tecentralen och hon som har tecentralen är supersnäll så hon vågar man definitivt fråga.

och teacentre har ett svart Te med mint smak, dom har jag däremot ingen aning om hur dom är i kontakt med kunder.

l'm back

Fridaaaa
2014-12-04 15:11
#16

#15 Söker främst med polkagrissmak eftersom jag redan har ett Te med mintsmak 🙂 Ja jag får ta och maila runt till e-butiker med Te som jag hittar och se vad de säger 🙂

Men, glömde skriva det, måste vara Te i påse eller som man kan ha i sån sil då jag inte har en tekokare 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
2014-12-04 15:35
#17

#16 men då kanske det löser sig ändå.

Allt Te kan man ju ha i en sil, däremot kan vissa silar vara sämre då dom är för små för teet men man kan ofta ändå använda dom (även om det kan vara slöseri med te).

Det finns inget Te som man bara kan brygga i bryggare.

Det finns faktiskt tepåsar man kan fylla på själv, det är inte kanske alla tebutiker som har det men dom kanske kan ta hem (om du ändå ska beställa Te därifrån). Min man älskar såna tepåsar och har alltid med såna på jobbet.

l'm back

Fridaaaa
2014-12-04 15:37
#18

#17 Ja jag är inte så insatt i Te så 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: