Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 710 ggr
tlover
12/17/14, 10:34 AM

Vad är viktigast med te?

Jag vet, världens svåraste fråga tror jag nog men jag tänkte efter det här blogginlägget  att det antagligen inte är att det ska gå snabbt, som bloggskrivaren säger om kaffe utan det är antagligen något annat.

Men vad är viktigast?

Det kan ju finnas flera anledningar men jag tänker just på vilket som är viktigast.

(nu tänker jag på Te, inte örtteer, därför har jag inte svar som tex "för att sova bättre" eller sånt som har med medicinska saker från örtteer).

l'm back

Annons:
tlover
12/17/14, 10:34 AM
#1

Mycket är viktigt tex traditionerna, att det är vackert, att det är hälsosamt osv men allra viktigast är att det är gott enligt mig.

l'm back

Lavine
12/17/14, 10:50 PM
#2

Att det är gott och (för mig) lagom varmt.

Tarotstollan
12/20/14, 7:22 PM
#3

Att det är alltid gott och att det är varmt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Blanksteg
12/21/14, 2:33 PM
#4

Skulle man ens dricka teet om man inte tyckte det var gott? Tror att undersökningen skulle bli mer intressant om det alternativet inte fanns med.

Om teet hjälpte mig att sova bättre skulle jag dock kunna dricka det även om det inte var gott, men bara under de perioder då jag sover sämre, alltså inte regelbundet.

tlover
12/21/14, 2:37 PM
#5

#4 Det kanske inte är det främsta skälet, vissa tex kanske inte köper Te som inte är eko, hur gott det än är utan bara köper/dricker ekote.

Som sagt man kan ju ha flera skäl men jag undrar vad det främsta skälet är.

l'm back

VildaVittra
12/21/14, 8:13 PM
#6

Att det är koffeinfritt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: