Annons:
Etikettersajtinfoönskemål-synpunkter
Läst 838 ggr
tlover
2015-01-12 21:19

Vad vill ni läsa om?

Är det något speciellt ni vill läsa om i artiklar, trådar, lexikonet eller liknande?

Eller nån speciell Kluring el undersökning ni är intresserad av?

Bomba bara på med önskemål, förslag och synpunkter på vad just ni vill läsa om.

l'm back

Annons:
Cireea
2015-01-12 21:33
#1

Vad har du för artiklar gällande Te från Sydkorea? :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

tlover
2015-01-13 08:53
#2

#1 Inga än men jag har funderat på att skriva en

l'm back

Cireea
2015-01-13 13:24
#3

Det skulle jag gärna vilja se :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Olav
2015-09-06 00:59
#4

Jag har genom åren avnjutit Matcha när jag kommit åt, hittade i somras en  "Hibachi", koleldad med alla Tillbehör, men hur jag än provat att koka vatten,får jag inte till det med kolen.Har provat hela grannskapets kolpåsar. Koka vatten brygga Te, dricka Te. Hur man hanterar  en Hibachi skulle jag vilja behärska?

tlover
2015-09-06 08:22
#5

#4 Jag kan inte det, jag ska kolla min bok om Cha no yu men bäst är det nog om du frågar nån på Japanska thesällskapet. Men jag vågar gissa att det är annan slags kol än vanlig grillkol, kolen ska ju skäras smått om jag minns rätt och det är nog svårt med grillkol utan att det smular sig.

När man gör hemmagjord rökelse används ju "vattenpipa kol" kanske det skulle funka?

l'm back

tlover
2015-09-06 15:42
#6

#4 Jag hittar inget i boken tyvärr, där står det mest att man ska ge komplimanger i princip hela tiden och att kolen har olika storlek och form.

l'm back

Annons:
Olav
2015-09-07 01:58
#7

Jag börjar med en komplimang Tack.Har under många år sugit åt mig så mycket jag kunnat om detta ämne men aldrig sett Mästaren göra sina förberedelser. De moderna kokarna är väl elektriska idag, därför blev jag så glad när jag hittade en koleldad, en dag,vilken vet jag ej kommer lösningen, får koka på spisen så länge. Må ditt dagliga Te vara dig till behag :-))

tlover
2015-09-07 10:06
#8

#7 Då jag var på kurs i vid Zui-Ki-Tei så använde de iallafall vanliga vattenkokare (även om de säkert använder något finare på ceremonier) så jag blev också överraskad över att du hade hittat en koleldad.

Men Eiko Duke, temästaren vid Zui-Ki-Tei är ju skolad i Japan så jag tänkte att hon kanske vet.

Tack 🙂Jag hoppas att ditt Te alltid smakar gott.

l'm back

Upp till toppen
Annons: