Annons:
Etiketttenyheter
Läst 770 ggr
tlover
3/22/15, 10:11 AM

Världsvattendagen

Idag är det världsvattendagen, den dag då man kämpar för allas rätt till rent vatten.

Te består ju till största delen av vatten och en av anledningarna som Te blev så stort i Europa är för att man kokade vattnet så det blev drickbart då man drack Te, annars fanns det bara alkoholhaltiga drycker att välja på om man inte ville bli sjuk.

Nu har vi riktigt bra vatten här i Sverige men det finns ställen där man inte har det. Vill man hjälpa kan man skänka pengar via water aid för att folk ska få rent vatten och sanitet.

Mer kan ni läsa på water aids hemsida

Jag och min man har tur och har superbra vatten även för att vara i Sverige, min man tar alltid med sig dricksvatten och tevatten hemifrån då vi far till Umeå för att shoppa eller då han far till jobbet. Så gott vatten har vi.

Har ni några tankar om vatten (och te).

l'm back

Annons:
JanGBG
3/29/15, 8:38 PM
#1

Då jag arbetat med vattenrening i många år innan pensionering, har jag lärt mig att vatten som smakar "gott" inte alltid är "bra vatten" det kan tyvärr innehålla mycket olika ämnen. Ett vatten som är "friskt" ( innehåller mycket lite skadliga ämnen) ska inte ha någon smak alls.

tlover
3/29/15, 9:10 PM
#2

#1 Vi har skickat in prover på vårt vatten och det var ungefär så bra som det kunde bli 🙂

l'm back

Upp till toppen
Annons: