Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 586 ggr
tlover
5/15/15, 3:20 PM

Brukar du lagra te?

Te är ju för det mesta en färskvara (om man nu inte vill att det ska smaka hö de flesta håller sig bra i ½-1 år däremot) men vissa teer blir ju goda trots lagring. Vissa blir till och med ännu godare.

I alla fall vissa av dessa teer kan man lagra hemma (tex pu-erh) köper du hem och lagrar* såna teer eller använder du Te "direkt"?

*Med lagrar syftar jag på lagringsbara teer eller vanliga teer men längre än vad de håller sig bra, vanligtvis mer än ½ år-1år.

l'm back

Annons:
tlover
5/15/15, 3:23 PM
#1

Jag lagrar Te men bara lagringsbara teer (pu-erh för mig). Delvis för att jag är snål och delvis för att det är en kul grej.

l'm back

VildaVittra
5/15/15, 7:47 PM
#2

Jag valde annat, då jag inte alls tittar på datum på Te, så ett och annat Te har blivit flera år när det gömt sig i skafferiet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
5/15/15, 7:59 PM
#3

#2 Teer som inte ska lagras brukar inte kunna gömma sig så länge. Faktiskt så är jag lite stolt att jag ens kunnat lagra så mycket Te som jag har utan att nalla 😃

l'm back

Tarotstollan
5/16/15, 12:23 AM
#4

Enda  "lagringen" för mig är om jag köpt hem Te med samma smak som det jag redan har hemma men det är inte riktigt slut än men snart.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: