Annons:
Etiketttenyheter
Läst 624 ggr
tlover
2015-06-17 15:59

Kamomill minskar risken att dö i förtid för kvinno

En studie från University of Texas Medical Branch visar att kvinnor som dricker ÖrtteKamomill har minskad risk att dö i förtid. Hela 29% mindre risk att dö faktiskt.

Studien utfördes på 1677 spansktalande män och kvinnor från fem stater i sydvästra USA.

Varför Kamomill minskar risken vet dom inte än, inte heller varför det bara gäller kvinnor och inte män. Dom har däremot teorier om att det kan bero på att kvinnor har ett större ansvar för familjens hälsa och därför kan lite mer om örtmedicin.

http://www.utmb.edu/newsroom/article10480.aspx

l'm back

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-06-17 16:19
#1

Vill inte låta negativ, men törs man tro på det? Kommer ganska ofta på vad man bör/inte bör äta eller dricka om man vill vara frisk och leva länge. Kamomillte är gott, men jag törs inte hoppas på att risken att dö i förtid minskar för mig i alla fall. Med tanke på allt godis jag käkar….

tlover
2015-06-17 16:25
#2

Det gäller ju en statistiskt minskad risk. En kvinna som dricker ÖrtteKamomill har 29% mindre risk att dö i förtid jämfört med en person som lever "samma liv" fast utan Kamomill.

men

Det innebär ju också att det fortfarande är 71% risk att du inte hör till de där 29%.

och man kan ju inte röka på som bara den (som ett exempel) och tro att, att dricka Kamomill upphäver alla negativa effekter som rökning har.

Men det är ju inte negativt att dricka Kamomill i alla fall.

l'm back

Upp till toppen
Annons: