Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 512 ggr
tlover
2015-06-20 18:17

Vilket teland är mest spännande?

Vilket teland eller teområde tycker du är mest spännande, det kan vara teerna som odlas, traditionerna, tillbehören eller nått annat som är mest intressant det bestämmer du. Men vilket land eller område är mest intressant?

(vissa områden är stora och vissa är små lite beroende på hur "stort" Te är där eller vad jag kan kalla det)

l'm back

Annons:
tlover
2015-06-20 18:18
#1

Japan, helt klart, jag är intresserad av odlingarna, teproduktionen, teerna, traditionerna, tillbehören osv

l'm back

Silver83
2015-06-20 18:28
#2

Röstade precis samma sak, av exakt samma anledning 😃

[Torpedtass]
2015-06-23 22:20
#3

Mellanöstern, vet inte varför men älskat alla te:er jag provat därifrån. Finns en Te sort jag absolut älskar men minns inte namnet på det, bara hur kartongen såg ut, vilket gnatat mig i år.

VildaVittra
2015-06-23 22:58
#4

#3 Hur ser kartongen ut då? Och vilken färg var det på teet? Vad smakade det?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Torpedtass]
2015-06-23 23:05
#5

#4 Kartongen var rätt stor, gul bakgrund, arabisk text med en man på framsidan av den i en sån där traditionell vit "klänning", minns inte vad de heter.

Teet i sig var grovt, löst, som långa strån och brunt. Det smakade sötaktigt, en smak jag har svårt att sätta i ord, krävde ingen socker till det teet.

VildaVittra
2015-06-24 00:09
#6

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Torpedtass]
2015-06-24 11:40
#7

#6 Ja det är jag. Det där är fel Te. Kartongen är helt gul och som sagt så står det på arabiska på den, alltså endast arabisk skrift. Den du länka till har kinesiska (är det va?) tecken på sig.

TatsuOni
2015-06-24 12:09
#8

Japan🙂 Vad inom Te där finns det att inte vara intresserad av?😎


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: