Annons:
Etikettgrönt-te
Läst 1338 ggr
tlover
7/7/15, 4:44 PM

Bra med matcha

Jag citerar detta från min blogg

"Jag snubblade över denna artikel idag den handlar om 10 bra saker med matcha

Kort beskrivet så är det

  1. Rik på antioxidanter: En skål Matcha har väldigt högt ORAC värde, tänk vilket gott sätt att få i sig antioxidanter.

  2. Rik på katechiner (nu kan jag ha stavat fel). Matcha innehåller ca 100 gånger me katechiner än andra teer och med tanke på att katechiner är en av de mest verksamma antioxidanterna är detinte fy skam.

  3. Är lugnande: Matcha är väldigt rikt på Thaenin som är lugnande.

  4. Ger bättre minne och koncentration: Thaenin ger också bättre minne och koncentration

  5. Ger energi och uthållighet: Koffeinet, tillsammans med andra ämnen (blandannat thaeninet) ger energi och uthållighet

  6. Bränner kalorier: Matcha ökar ämnesomsättningen lite så fler kalorier bränns

  7. Detoxar: Matcha är pga skuggningen innan skörd väldigt rik på klorofyll som detoxar

  8. Stärker immunförsvaret: Matcha innehåller flera ämnen som stärker immunförsvaret. Blandannat vitamin A och C, Järn, Kalcium m.m.

  9. Förbättrar kolesterol: Matcha sänker det dåliga kolesterolet och höjer det goda. Win Win :)

  10. God smak: Sist men inte minst tar dom upp den goda smaken. Det skulle ha varit först enligt mig däremot.

Jag dricker Matcha midori med jämna mellanrum, men inte lika ofta som min man som dricker det varje dag. Dricker du Matcha? "

l'm back

Annons:
Zpookey
11/20/15, 9:43 AM
#1

Var köper man sådant Te?
Jag har lite dålig koll på teer även om jag tycker att det är gott. :)

tlover
11/20/15, 9:46 AM
#2

Eftersom min man säkert dricker mer än ett halvt kilo sånt per år så har jag tagit hem det i min butik, bara en sort däremot. Annars finns det i de flesta lite finare tebutikerna.

l'm back

Silver83
11/23/15, 12:37 PM
#3

Jag har börjat dricka det tack vare trådstartaren 😉 Alltid velat testa och sen när jag såg att du hade det i din butik, så hade jag inget val längre 🙂 

Hittade en burk i en asiatisk affär för ett tag sedan, köpte den dock inte. Men ska nog testa den vid tillfälle och se vad det är. Var ganska billig, så får väl se vad omdömet blir 🙂

TatsuOni
9/7/18, 6:02 PM
#4

Matcha midori är mitt favoritte!😃


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: