Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 764 ggr
tlover
7/30/15, 8:30 PM

Har du te hemma som ligger och skräpar

Har du Te hemma som ligger och skräpar (som inte dricks upp) eller dricker du alltid upp teet/teerna du köper?

(med att man lagrar Te menas att man köper hem Te för att lagra det, tex pu-erh)

l'm back

Annons:
tlover
7/30/15, 8:31 PM
#1

Jag lagrar några Pu-erh men annars så dricker jag upp teerna jag köper

l'm back

Tarotstollan
7/30/15, 8:32 PM
#2

Ja, jag har gamla örtteer som har blivit liggandes i några år. Kommer att kasta dem när jag orkar städa skafferiet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

OlgaMaria
7/30/15, 8:33 PM
#3

Ja det har jag, ganska mycket, men allt det är sådant jag fått. Borde väl slänga allt för det är nog ganska gammalt. Men gav vidare ett par påsar som jag fått för inte allt för länge sen. Allt jag köpt själv dricker jag upp, jag vet ju vad jag vill ha. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

VildaVittra
7/30/15, 8:33 PM
#4

#2 Använd dom som hårsköljning eller liknande istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

OlgaMaria
7/30/15, 8:35 PM
#5

#4 Berätta mer. Vad för slags Te passar som hårsköljning och vad får man för effekt?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

tlover
7/30/15, 8:38 PM
#6

#5 Kattmynta mot kluvna hårtoppar, rosmarin för glans till mörkt hår, Kamomill för glans i blont hår, brännässla som stärkande, Te som stärkande och Svart te kan göra håret lite mörkare.

edit: man kan använda örtteer som ansiktsskölj också tex rölleka mot finnar, daggkåpa mot rynkor och ros för fin hy

l'm back

Annons:
Tarotstollan
7/30/15, 8:57 PM
#7

Tack för tipset, får se vad jag gör när jag får städat. Vet inte allt vad det är för något som ligger där inne i alla påsar, vet att det finns gammalt körsbärs Te bl. a.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

OlgaMaria
7/31/15, 11:16 AM
#8

#6 Vad kan man ha för nytta av svart och Grönt te? Är det stärkande? :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

tlover
7/31/15, 11:21 AM
#9

#8 Som sagt Te är stärkande (grönt Te och Svart te är båda Te, Kamomill tex däremot är ett örtte). Det är väl inte "wow" men jag märker skillnad.

Svart te ger håret en lite mörkare ton (om man låter det sitta i länge och/eller inte sköljer ut det).

l'm back

Jinglebelle
8/1/15, 9:46 PM
#10

Jag har några få paket som ligger och skräpar. Dock är det sådana som jag fått i present som dessvärre inte varit min grej riktigt, men också något som bara var en totalflopp (Garants Masala Chai, som jag köpte i panik i brist på kryddteer hemma. Jag kan säga att det rekommenderas INTE).

Tidigare var jag bättre på att ivrigt samla på mig olika sorter i drivor, så att en hel del hann tappa i smak innan jag hann dricka upp dem. Med åren har jag dock tvingats införa regeln att jag bara får köpa nytt då en gammal sort är slut (så till vida att det inte är något superduper speciellt som jag ABSOLUT MÅSTE köpa 😇) , så nu är inköp och åtgång lite mer välbalanserat 😉

tlover
8/1/15, 10:01 PM
#11

#10 😃 Jag har också råkat köpa garant Chai masala (då jag inte hade nått annat Te hemma) och aldrig igen 🤮

l'm back

[TanatosNyx]
8/5/15, 8:18 PM
#12

jo jag har en drös Tesorter som skräpar. Tyvärr är alla från den "fina" te/kaffebutiken i stan som lagrar allt i stooora plåtburkar månad in och ut. Allt smakar hö och damm. Funderar på att använda dem som lite lukta gott i soppåsen eller nåt liknande typ i dammsugarpåsen. Allergivänligt 👍

Varga
8/13/15, 4:37 PM
#13

Jag får ju liksom en eller två favoritsorter och sen roterar jag mellan dem, men ibland händer det att det tar lite "för lång tid" mellan så att man låter något ligga för länge… ^^;

Annons:
Upp till toppen
Annons: