Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 749 ggr
tlover
2015-08-05 19:58

Smaksätter du ditt te?

Brukar du smaksätta ditt Te själv? Eller känner du kanske nån som gör det?

Med vad brukar du smaksätta ditt Te med och vilka teer?

l'm back

Annons:
tlover
2015-08-05 20:00
#1

Jag brukar inte göra det ofta men det händer ibland.

Det kan vara vissa örter jag smaksätter Te med tex citronmeliss el ros, nån krydda tex stjärnanis eller citrusfrukter tex.

Det är däremot inte så jätteofta eftersom jag gillar osmaksatta teer

l'm back

Jinglebelle
2015-08-13 19:20
#2

Inte särskilt ofta. Men det har hänt att jag smaksatt med t.ex pepparmynta, svartvinbärsblad, citrus eller liknande. En gång gjorde jag eget vaniljte, med vaniljstång och Svart te som grund.

Önskar att jag vore lite mer påhittig 😉

Rebexi
2015-08-13 20:45
#3

Jag provade för någon dag sedan att smaksätta med en mango-mos-sås-sak, men då tyckte jag att den tog över smaken allt för mycket och det blev sliskigt, mer som varm saft.

Tarotstollan
2015-08-16 22:46
#4

Jag testade en gång att smaksätta vanligt Yellow Label Te med att jag öste i en tsk med cocosflingor i bryggningen men tyvärr det blev ingen smak av det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DiamondIce
2015-08-16 23:53
#5

Jag provade att ha vanilj i mitt Te ikväll… Det smakade precis som vaniljte, vet inte varför jag förväntade mig något annat 😃

Tarotstollan
2015-08-17 00:41
#6

Vad för sorts vanilj använde du?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
tlover
2015-08-17 09:02
#7

#4 Det skulle kunna vara så att kokosen behöver dra längre

l'm back

Tarotstollan
2015-08-17 23:15
#8

#7. Kanske det men jag vet inte hur det skall gå till då det tar ca 10 min innan teet har runnit ner i kannan och kokoksen ligger ju med teet i filtret.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2015-08-18 08:21
#9

#8 Jag ska snart skriva en artikel i ämnet om hur man kan lösa det, jag säger till här då jag skrivit den (då jag dessutom dubbelkollat att jag minns rätt). Fram tills dess skulle du kunna testa som i "smaksätta med blommor" fast längre tid och med stängd teburk. 

edit: fast med kokos skulle jag skippa att ta bort kokosen efteråt då det nog blir jobbigt

l'm back

Upp till toppen
Annons: