Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1263 ggr
tlover
8/17/15, 12:43 PM

Hur gillar du att brygga ditt te?

Hur gillar du att brygga ditt Te? Brygger du med en Tepåse? Tesil? I en Tekanna? Med en Samovar? Gong fu cha? Cha no yu? eller kanske nått annat sätt?

l'm back

Annons:
tlover
8/17/15, 12:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Jag är inne i en period då jag gillar att brygga enligt Gong fu cha. Jag gör det nästan varje dag nuförtiden.

l'm back

ForeverEmma_
8/17/15, 12:47 PM
#2

Jag värmer en kopp vatten i mikron och sedan lägger jag ner en Tepåse :)

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Haku
8/17/15, 12:47 PM
#3

Tepåse och Tesil jag är ingen som dricker Te så ofta men det händer.. vill skaffa Tekanna sen.

OlgaMaria
8/17/15, 1:11 PM
#4

Jag använder så gott som alltid Tepåse nu för tiden. Tycker det är enklast och smidigast. Märker också att gäster gärna tar Tepåse om man ställer fram både det och löste, så lösteerna går inte åt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Rebexi
8/17/15, 1:51 PM
#5

Jag brygger mitt i en Gaiwan eller Tekanna (har en som blir exakt en stor kopp) tycker det blir lättare att diska då. Har börjat m Gong fu cha likande när jag har gäster, men det har bara blivit typ tre gånger :)

tlover
8/17/15, 1:58 PM
#6

#5 Jag brygger med Tesil, i Tekanna, i gaowan osv oftare fortfarande men jag gillar just nu mest gong fu cha 🙂

l'm back

Annons:
Jinglebelle
8/17/15, 2:17 PM
#7

Oftast och helst i kanna. Men beroende på hur mycket jag ska brygga/hur bråttom jag har blir det också Tesil direkt i koppen. Tepåsar är alltmer sällan, men det händer det också. 🙂

Tarotstollan
8/17/15, 11:18 PM
#8

Jag bryggar nästan alltid i kaffekannan. Ibland bryggar jag vattnet i kaffekokaren och sen använder jag tepåsar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TatsuOni
8/18/15, 12:41 PM
#9

Oftast med sil i kopp. Ibland blir det i Tekanna och ibland dricker jag påste. Skulle dock vilja använda mina Tekannor oftare😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: