Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 674 ggr
tlover
2015-09-11 21:50

Hur ser din tedag ut?

Hur ser din tedag ut? Börjar du dagen med en kopp Te? Gör du en Teceremoni på eftermiddagen eller är det bara Örtte på kvällen som gäller?

l'm back

Annons:
tlover
2015-09-11 21:57
#1

Min tedag börjar just efter frukost då jag antingen dricker Pu-erh som bryggs direkt i en stor (dryga 2 dl) Tekopp som såklart värms först.

Eller så brygger jag mitt Pu-erh genom att göra Gong fu cha med en Gaiwan.

Detta Te brygger jag några gånger på tills jag kommit upp i 6-7 min (börjar med 2 min och ökar med 1 min/gång) detta Te brukar då räcka till efter lunch el eftermiddags fika om inte min man råkat slänga teet.

Dricker jag inte Pu-erh till eftermiddagsfika blir det oftast något Grönt te bryggt i Tekanna el tillbringare.

Efter middagen blir det Örtte, antingen i kanna el i kopp.

Ibland blir rutinen helt annorlunda däremot.

l'm back

Tarotstollan
2015-09-11 22:11
#2

Min Te dag börjar när jag sätter på tvn och datan vid 19 tiden. Då bryggar jag en kanna Te och sen dricker jag och äter tills den är slut, ca 4 ½ mugg.
Senare fram på natten kan jag sätta på en ny kanna med annat Te och dricka och äta något då också eller oftast dricker jag bara Te och något godis till.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Garm
2015-09-12 10:44
#3

Jag börjar med Te på morgonen till frukosten och fortsätter dricka Te lite då och då under dagen och kvällen. Det varierar vilket Te jag dricker, men oftast är det svart. Nästan alltid en mugg åt gången. Blir sällan att jag gör Te i kanna nu för tiden.

Loris M
2015-09-12 19:34
#4

Nu dricker jag mest kaffe, så för min del blir det oftast vid kl. 19-20 att jag gör en kopp Te istället för kaffe. Tycker att det är skönt att krypa upp i soffan när det mesta är klart och fixat för dagen och man kan bara sitta och ta det lugnt. Oftast är det kvällsro jag dricker då.

Upp till toppen
Annons: