Annons:
Etikettövriga-tesorter
Läst 2190 ggr
IceTee
9/25/15, 12:45 PM

Turkiskt te

Någon som har lite fakta om turkiskt Te? Min bästis var i Turkiet och köpte det till mig (med frukter och allt, precis som jag älskar!) men jag undrar lite vad det är (kam lägga upp bild sen ifall någon är intresserad) och hur jag ska göra med det! Hur varmt ska vattnet vara och hur länge ska det vara i t.ex. Jag kände att om det finns någonstans jag ska fråga så är det här!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
tlover
9/25/15, 12:49 PM
#1

Jag kan inte så jättemycket om just turkiska teer, jag har för mig att dom har ett mellanting mellan rysk och övrig arabisk tekultur då jag tror dom brygger Te i Samovar men inte alltid.

Jag vågar däremot slå vad om att dom har massor av socker i Te, det har man då i områden runt omkring 🙂

Vet du om det är ett Svart te, ett Örtte, ett Grönt te eller liknande? Annars får du nog lägga upp en bild så kanske jag kan hjälpa med temperaturen och tiden iallafall.

l'm back

IceTee
9/25/15, 12:50 PM
#2

#1 är inte så duktig på teer, så jag lägger stax upp en bild! (Häller ut lite på ett vitt fat så det blir enklare att se)

Medarbetare på Skor iFokus

tlover
9/25/15, 12:56 PM
#3

#2 👍

l'm back

IceTee
9/25/15, 12:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Lite mörk bild, men du ser nog

Medarbetare på Skor iFokus

tlover
9/25/15, 2:42 PM
#5

#4 Det där är ett Örtte (med sådär mycket frukt kallas det ofta fruktte) med bland annat hibiskus i om jag ser rätt.

Jag skulle börja med 100 grader varmt vatten och 5 minuter, med så stora bitar kan du eventuellt behöva öka tiden.

Vill du hitta samma i Sverige så gissar jag att "Mormors fruktblandning" är mest lik.

l'm back

IceTee
9/25/15, 6:33 PM
#6

#5 tack! Då blir det nog en kopp ikväll för att se hur det smakar

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: