Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 593 ggr
tlover
10/18/15, 7:28 PM

Senaste gången du använde te på ett "annorlunda" s

Vad var det senaste du gjorde med Te som inte innebar att du drack det?

Tex var det senaste för mig en gryta med Pu-erh som jag gjorde till middagen,

l'm back

Annons:
Tarotstollan
10/18/15, 7:32 PM
#1

Tappat på golvet och fått kasta är nog det enda annorlunda och tråkiga jag gjort förutom dricka det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DiamondIce
10/18/15, 7:33 PM
#2

La några påsar av ett "skräpte" i syrrans skor för att se om de tog bort lukten. Funkade helt okej 👍

tlover
10/19/15, 8:54 AM
#3

Andra saker jag testat är mer Te i matlagning och bakning, hårskölj, hårfärgning, ögonskugga och prydnad. Vad jag kommer på iallafall

l'm back

Garm
10/19/15, 1:12 PM
#4

Testade lägga fuktiga tepåsar på ögonen för att se om det hade någon effekt efter en trött period och påsar under ögonen. Hade ingen nämnvärd effekt på mig.

tlover
10/19/15, 1:15 PM
#5

#4 Det råkade inte vara rött te/rooibos då? Det ska inte ha samma uppstramande effekt som Te (det har inte det ämne som är uppstramande i sig)

l'm back

Garm
10/19/15, 1:28 PM
#6

#5 Oj, det kanske rent av var Rooibos jag använde mig av. Jag har tyvärr helt glömt vilket Te jag använde, men det skulle inte förvåna mig om det var just så. Jag har ju flertalet olika påsrooibos här hemma. Kan ha tagit fel eller helt enkelt inte tänkt mig för. Rooibos är ju inte ett Te, trots allt.

Annons:
monstermash
10/30/15, 3:45 PM
#7

Sist la jag lite löste i en kaffekopp i garderoben när den började lukta instängt. Funkade helt okej.

[Garntroll]
10/30/15, 3:52 PM
#8

Jag försökte rengöra ett bord med faner med påste. Vet inte om det hjälpte. Det skulle ge bordsytan en mer träfärgad yta. Hm tveksamt. Däremot kan man ju färga tyg med Te. Det ska ge någon antikfärg till tyget. Brukar användas av folk som gör kläder till gamla dockor av tex porslin.

Upp till toppen
Annons: