Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 425 ggr
tlover
2015-11-17 21:42

Hur började du ditt intresse för te?

Hur började du ditt intresse för Te, var det ett specifikt Te du fick testa? En speciell ceremoni du var med på? En mysig stund med vännen? Eller något helt annat?

l'm back

Annons:
tlover
2015-11-17 21:50
#1

Mitt kom smygande, det började i högstadiet (även om jag hade druckit Te förut) då två kompisar till mig introducerade mig till Te köpt i en tebutik istället för i matbutiken.

Sen i slutet av högstadiet eller i början av gymnasiet fick jag en bok som handlade om Te och då började jag studera Te och dricka ännu finare teer.

I slutet av gymnasiet köpte jag teer och tetillbehör från nätet då de fysiska tebutikerna inte hade nog fin kvalité på teet.

Sen efter gymnasiet praktiserade jag i en butik som blandannat sålde Te, jag blev snabbt "ansvarig" för teet och fick dessutom hålla min första föreläsning om Te. Då insåg jag att jag kunde endel om Te även om jag nu inser att då konde jag "ingenting" om Te (jämförelsevis)

l'm back

Tarotstollan
2015-11-17 21:56
#2

Smaken för smaksatta teer började nog någon gång i början på 80-talet då jag för första gången (som jag kommer ihåg) blev bjuden på smaksatt Te av en kompis, det var med kokossmak. Så jag frågade henne var hon köpt det och sen gick jag dit och köpte flera olika smaker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Garm
2015-11-17 22:07
#3

Har vuxit upp med att dricka Te på morgonen. Mitt intresse för Te började i högstadiet/gymnasiet någon gång  och det växte sig större när jag fick en fin Tekanna av lergods och några provpåsar fint Te i present. Då började jag dricka Te oftare än bara på morgonen. Jag dricker smaksatta teer framför de "neutrala" eller vad man ska kalla det, men tycker om båda varianterna.

Jag kan i jämförelse dock väldigt lite om Te. Har lärt mig en hel del om Te här på Te.ifokus 🙂

Upp till toppen
Annons: