Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1109 ggr
tlover
11/20/15, 9:33 AM

Teer i juletider?

Vad kommer du köpa hem för teer eller örtteer nu i juletider? Kommer du at servera något Te på julbordet? Eller kanske till och med någon mat med Te i?

För min del blir det ju alltid masala Chai till jul, det kryddiga starka teet passar tycker jag. Sedan blir det nog minst något terökt, kanske tex tekokta ägg eller liknande också på julbordet.

Så vad för juligt blir det i teväg?

l'm back

Annons:
Rebexi
11/20/15, 9:37 AM
#1

Jag vet inte vilket Te än, men jag kommer nog vilja fira med bla en liten Teceremoni :)

Zpookey
11/20/15, 9:38 AM
#2

Chai latte blir det oftast för mig eftersom att det både luktar och smakar jul. 😃

tlover
11/20/15, 9:42 AM
#3

#1 Det kan vi göra, något riktigt lyxigt Te eller något som smakar juligt?

En sån här skopa skulle förresten passa bra om vi ska vara ute, men det kanske blir lita för kallt för det 🥶

l'm back

Rebexi
11/20/15, 9:57 AM
#4

#3 Jo, tror det kan vara för kallt för att ha själva teceremonin ute. Kan göra nått ute och komma in för att dricka Te :) 

Men den var superfin, kan ju ha den till andra gånger

Perly
11/20/15, 12:18 PM
#5

Kommer satsa på kryddiga teer, förhoppningsvis kan jag hitta en favorit från förra året igen, Svart te med kardemummakärnor i :)

Alltid Oavsett

Silver83
11/23/15, 12:34 PM
#6

Äpple, kanel och russin-te tycker jag är juligt. Sen fastnade jag för ett apelsin-te förra året som får mig att få julstämning, så det blir det nog i år också. Köpte ett löste för några år sedan som smakade bland annat marsipan.. Lite udda, men var kul att ha testat det. 

Chai-te är ju en favorit vid jul annars!

Annons:
Garm
11/23/15, 2:33 PM
#7

Förra året fick jag ett Svart te med ingefära, kardemumma, apelsin, kryddnejlika och kanel (tror jag det var), ska försöka få tag på det i år. Det var riktigt gott. Annars är masala Chai en favorit att dricka extra ofta under juletider.

tlover
11/23/15, 2:39 PM
#8

#7 det finns ju olika recept på masala Chai, byter du ut apelsinen mot citron och lägger till svartpeppar och kryddpeppar så är det den masala Chai jag har.

l'm back

Garm
11/23/15, 2:57 PM
#9

#8 Åh, så låst i tanken jag varit. Klart det finns många olika varianter av masala Chai! Nu känner jag mig lite du.

amandatherese
11/27/15, 8:38 AM
#10

Masala Chai och sen brukar jag prova något nytt. Har i år ett dom smakar väldigt mycket apelsin med hint av kryddnejlika.

Upp till toppen
Annons: