Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 523 ggr
tlover
11/26/15, 9:09 PM

Din drömtekanna

Om du fick bestämma helt hur din Tekanna skulle se ut, hur skulle den (eller de?) se ut? Storlek? Form? Material? Placering av handtag?

l'm back

Annons:
tlover
11/26/15, 9:18 PM
#1

Min drömtekanna skulle vara ca 1,5dl stor, rund, glastekanna, sidohandtag, uttagbara silar (en i pipen och en "skålformad" som är i öppningen) och hålet i locket är inte i knoppen.

l'm back

amandatherese
11/27/15, 8:30 AM
#2

Gjutjärn, 6dl, lite åt det ovala hållet, handtag baktill, gärna med tillhörande ställning att ställa ljus under så att teet håller värmen längre.

VildaVittra
11/28/15, 6:20 PM
#3

Okrossbar och ett låsbart lock så skithund…jag menar sötnosen Navdi inte får av det och dricker upp mitt Te.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
11/28/15, 6:41 PM
#4

#3 kanske ska den vara av gjutjärn också då så att sötnosen inte kan knuffa ner den lika lätt.

l'm back

VildaVittra
11/28/15, 6:53 PM
#5

#4 Funderade på det först, men då skulle hon väl lyckas få ner den i skallen på Casper, inte för att det finns mycket i det huvudet, men ändå. Så drömmer om en i rostfritt istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: