Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 859 ggr
tlover
1/29/16, 11:12 PM

Vad är te för dig?

Te kan ju vara så mycket mer än bara en dryck (några exempel har jag tagit upp på min blogg).

Är det ett sätt att resa utan att lämna landet? Är det en mysig stund med sambon/dottern/sonen/pojkvännen/flickvänne/etc? Är det egentid? Är det bara en dryck? Eller något annat?

Vad är Te för dig?

l'm back

Annons:
Awal
1/29/16, 11:20 PM
#1

Lipton. Eller pepparmynta morsan odlade i somras.

tlover
1/29/16, 11:24 PM
#2

#1 Det var inte det jag menade utan tex är det bara en dryck bland många andra? Är det en mysig stund? Är det ett sätt att resa utan att lämna soffan? eller något annat?

l'm back

Cragan
1/29/16, 11:35 PM
#3

en varm dryck på hösten för det mesta annars har jag mitt kaffe eller min saft för allt annat 😛
borde nog prova på lite mer olika sorters Te för gissar på att liptons sortiment inte riktigt täcker allt

IngaTrnqvist
1/29/16, 11:37 PM
#4

Det är ett gemensamt intresse mellan mig och min mormor. När jag är hos henne sitter vi ofta och dricker Te, diskuterar olika sorter och Tillbehör. Det är bara vi i släkten som är intresserade av Te, så det känns speciellt. Har även fått många av mina favoritmuggar och Tillbehör av henne, bland annat ett kinesiskt te-set som jag verkligen älskar.

tlover
1/29/16, 11:39 PM
#5

#3 "gissar på att liptons sortiment inte riktigt täcker allt"

Verkligen inte 🙂

#4 "Har även fått många av mina favoritmuggar och tillbehör av henne, bland annat ett kinesiskt te-set som jag verkligen älskar. "

Bild?

l'm back

Awal
1/29/16, 11:50 PM
#6

Oops. Sorry!

Annons:
Tarotstollan
1/30/16, 12:00 AM
#7

För mig är det en varm dryck, som jag för det mesta har till mat, mackor, kakor osv. Någon gång som bara avkoppling och värmekälla.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Awal
1/30/16, 12:13 AM
#8

Mackor ja.

IngaTrnqvist
1/30/16, 12:42 PM
tlover
1/31/16, 11:17 PM
#10

#9 Tack

För mig är Te väldigt mycket, det är ett sätt att resa utan att betala (allt för mycket), ett sätt att uppleva kulturer som man kanske inte skulle upplevt även om man hade rest, ett sätt att resa i tiden, ett sätt att öka sin medvetna närvaro, ett sätt att få njuta av form, färg, doft, smak, känsel, hörsel. ett sätt att få ny kunskap, ett sätt att lära sig nya (motoriska) färdigheter, ett sätt att umgås och mycket mer.

l'm back

Rebexi
2/1/16, 5:25 PM
#11

För mig är Te en stund för att fundera (men inte grubbla) och bara vara. Eller en social grej, en pratstund med en vän om allt möjligt.

[KattaBol]
2/2/16, 1:14 PM
#12

Här hemma dricks Te som varm dryck till frukost och kvällsfika, men inget annat än Earl Grey av olika slag. Lipton kallar vi "sjukhuste", sånt man får när man ligger på sjukhus och som bara smakar hö. 😉

JazzBass
2/2/16, 3:04 PM
#13

Jag dricker inte så mycket Te, men gör det oftast kvällstid, speciellt om jag är lite frusen. En kopp Te ger avkoppling, värmer skönt, ökar mysfaktorn i vardagsrummet och smakar gott.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
frejaspluto
2/8/16, 10:23 AM
#14

Åh, det är mkt! Min kultur, ni vet den klassiska kultfilmen, karate kid, Teceremoni, läkemedel, dricka ,njuta, mysa, jaa allt!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: