Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 842 ggr
tlover
2016-01-31 21:55

Mest romantiska teet?

Jag behöver lite smakråd, jag hade tänkt göra något lite extra för alla hjärtans dag då man får med ett Te om man köper två Gaiwan men jag kan inte komma på vilket Te som är mest romatiskt.

De jag väljer mellan är Ekologisk lapsang (rökt Svart te från kina), jasmin white king och jasmin tai mu long zhu ( gröna jasminteer från Kina, det tidigare har jag däremot inte så mycket av och det senare är så nytt att jag inte har det i butiken än) eller feng milan huang dancong (ljusare Oolong från Kina).

Alternativt något annat i butiken, vissa teer har jag däremot inte hunnit lägga ut (tex ett ekologiskt Assam, ett Svart te smaksatt med vanilj och ett blommande Svart te varav jag funderar på att göra nått speciellt med det blommande teet också).

Väljer du ett annat Te motivera gärna varför (eller motivera hursom).

l'm back

Annons:
VildaVittra
2016-01-31 22:06
#1

Valde annat, dock kanske det inte passar i en Gaiwan, men det mest romantiska teet är det där som är en blomma som öppnar sig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2016-01-31 22:10
#2

#1 Jag har ju fått hem nytt sånt men funderar på att göra något annat med det 🤔

alternativt att jag har det blommande teet tillsammans med glasgaiwanen och något annat till de andra slags Gaiwan som jag fått hem (en porslinsvariant med blått mönster och en yixing).

l'm back

Tarotstollan
2016-01-31 22:37
#3

Det enda romantiska Te jag känner till och dessutom både gillat utseendet och smaken  på, det var från Bergs kaffe & Te affär. Det var ett Svart te med små röda sockerhjärtan i  och strimmlor från någon röd frukt i som de kallade för Kärleks Te.
Kanske du kan fixa till något liknande?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2016-01-31 22:40
#4

#3 Jag tänker inte beställa hem nått sånt faktiskt. Jag kan visst, men det är inte riktigt sånt Te jag vill sälja. Möjligen då jag börjar ha några hundra Tesorter som jag säljer.

l'm back

tlover
2016-01-31 23:00
#5

Skulle jag haft jade rings så skulle valet vara enkelt 😕

l'm back

VildaVittra
2016-01-31 23:23
#6

Jade rings? Får upp smycken när jag googlar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
2016-01-31 23:24
#7

#6 Det är ett Grönt te där bladen har formats till ringar innan det torkat. Det ska visst vara en vanlig bröllopspresent i Kina

edit: Bilder

l'm back

Rebexi
2016-02-01 17:21
#8

#1 Håller med om att blommande Te skulle vara romantiskt :)

Jag tog Jasmine, jag vet inte varför, men tänkte att det nog skulle passa till choklad :p

Torparmor
2016-02-03 11:10
#9

Vanilj är för mig romantiskt både som doft och smak. Ett Svart te med vaniljsmak och doft som har lite ljusa bladstrimmor  i sig skulle vara perfekt för mig ❤️


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: