Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 358 ggr
tlover
4/20/16, 9:12 PM

Dina tedrömmar?

Vad har du för tedrömmar? Är det något speciellt Te du vill testa? Något speciellt Tillbehör du vill köpa? En resa för att se en teplantage? Eller något helt annat?

Som sagt, vad är dina tedrömmar?

l'm back

Annons:
tlover
4/20/16, 9:24 PM
#1

Jag har för många för ett inlägg.

Det finns flera teer  jag vill testa bland annat kokeicha, lagrad Oolong, finare Pu-erh. fler svarta teer från Indien, Lila te från afrika, smörte, finare Matcha etc

Det finns flera tetillbehör jag vill köpa, just nu är det främst så att jag kan hålla Cha no yu och även ett "sommarset" (jag har just nu en vinterskål, den i min avatar). Även Cupping set är högt på önskelistan och mer men det är dessa som är högst.

Jag vill resa till flera teländer och se deras teodlingar och kultur tex Kina, Japan, Syd Korea, Indien, div länder i Afrika, Skottland m.m

Jag vill vara med på en fullång Cha no yu gärna sakura el snö varianten. Jag vill även vara med om Gong fu cha i Kina.

Jag vill vidareutbilda mig inom Te generellt, Cupping, Cha no yu, Gong fu cha, smaksättning etc.

Jag vill bygga ett japanskt tehus och bli nog duktig på Cha no yu för att kunna hålla bjudningar där.

Jag vill att tebutiken ska bli så bra att jag kan leva på det utan stress för inkomst med massa planer som jag inte kommer att skriva i den här tråden.

jag vill fara på massa temässor tex world tea expo.

Jag vill bygga ett temuseum på minst 3 rum men helst större.

Jag vill hålla tetävlingar på svenska och starta en teförening.

Jag vill skriva minst 3 böcker om Te gärna fler.

Jag hoppas att jag inte glömt nått nu och jag vill såklart fortsätta att njuta av den godaste drycken i hela världen (te).

edit: Glömde, "Jag vill lära mig att göra olika tetillbehör, helst i raku"

edit2: Glömde även "Jag vill ha en egen teodling, minst en som man kan ha i fönstret"

"Jag vill testa att göra tebonsai"

l'm back

Upp till toppen
Annons: