Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 778 ggr
tlover
4/27/16, 10:23 PM

De bästa påsteerna?

Vilka tycker du är dom bästa påsteerna? Ofta brukar ju kvalitén på påste inte vara den bästa men ibland snubblar man över några bra. Jag kan däremot inte namnet på nån då jag själv aldrig köper påste så det är på caféer eller liknande som man testar det.

Jag funderar på att köpa hem ett eller flera bra påsteer till butiken faktiskt men det försvåras av att jag inte kan något bra påste.

l'm back

Annons:
Tarotstollan
4/27/16, 10:34 PM
#1

Just de påsteer som man får ute på serveringar och sådana ställen tycker jag har tappat smaken. Antagligen för att de ligger öppet och utsätts för luften. Egentligen borde ju torkat Te inte påverkas av det men det tycker jag att de är. Köper jag samma Te i en ny oöppnad kartong så doftar de och smaken är mer framträdande.
De enda påsteerna jag kommer i kontakt med är ju de vanliga: Liptons, Twinings, Koobs, Yoggis, Friggs och Icas. Det finns säkert fler men kommer inte på några just nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
4/27/16, 10:36 PM
#2

#1 Te är jättekänsligt för bland annat syre och ljus trots att det är torkat så det är inte konstigt att smaken är annorlunda.

Jag tror det delvis är därför som påste är av så dålig kvalité, det är ju inte de bästa förpackningarna som dom säljs i om man säger så.

l'm back

Tarotstollan
4/27/16, 10:46 PM
#3

Ja, även om jag ofta köper och dricker påsteer, så är jag alltid noga med att hålla kartongerna stängda och förvarar dem i mörkret i skafferiet.
I vissa märken har de ju dessutom paketerat varje Tepåse i en egen liten papperspåse, i början tyckte jag det var onödigt men nu förstår jag att det är det som gör att teet smakar så pass bra som det gör. Enligt min smak!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
4/27/16, 10:49 PM
#4

#3 Det är ännu bättre med glasburkar (som förvaras mörkt) eller teburkar även för påsteer. Pappkartongerna är ju inte lufttäta precis.

Men det är ju såklart bättre än som det är på de flesta caféer.

l'm back

Tarotstollan
4/27/16, 11:08 PM
#5

Det tåls att tänka på, även om det ibland skulle bli många burkar extra i skafferiet då jag inte vill blanda smakerna! Dessutom brukar inte dessa 20 påsarna i en kartong räcka mer än max 4 dagar!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
4/28/16, 7:53 AM
#6

#5 Då kanske kartongen räcker, men dom kan nog ta smak av omgivningen på den tiden. Men det funkar med bara en vanlig glasburk om det är i skafferiet för då är det ju skyddat från ljus av själva skåpet.

l'm back

Annons:
Fransu
4/28/16, 3:55 PM
#7

Kusmi gör ju galet goda teer. Och jag har bara smakat deras påsteer. Tyvärr är det dyrt så jag köper det sällan.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

tlover
4/28/16, 4:40 PM
#8

#7 Om kusmi är den jag tänker på tror jag att jag testat nån som var riktigt god. Det var ett Örtte om jag minns rätt

l'm back

Upp till toppen
Annons: