Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 654 ggr
tlover
2016-05-14 12:12

"Kaffemänniskor är hårdare än temänniskor"

I en debattartikel av Stefan Lindquist så säger han att Kaffemänniskor är hårdare och mer cyniska än temänniskor.

http://www.hd.se/2016-05-13/kaffemanniskor-ar-hardare-an-temanniskor

Håller du med?

Är du Te eller kaffemänniska? (man kan ju dricka kaffe även om man är temänniska och tvärtom, till och med jag dricker nån kopp kaffe sisådär vart femte år men man känner sig ofta som det ena eller det andra).

l'm back

Annons:
[VSK]
2016-05-14 12:15
#1

Har inte läst artikeln och kommer inte göra det heller. Ville bara rösta (kaffe). Min första tanke var om det handlade om hård i magen.

Wony
2016-05-14 12:18
#2

Jag är nog ett mellanting. Gillar kaffe och Te ungefär lika mycket, och ser mig inte som mer förtjust i det ena eller det andra.

tlover
2016-05-14 12:20
#3

Jag är ju temänniska (det kunde ni inte gissa eller hur? 😎) men nån gång vart femte år kan jag väl ta en kopp kaffe, förutsatt att det är Buddhas kaffe

l'm back

[VSK]
2016-05-14 12:22
#4

Vart 5:e år 😮

Se upp så du inte blir hård i magen 😃

Jag är ungefär som du men med Te. Brukar unna mig en kopp vart femte år.

[Tibonnanj]
2016-05-14 12:24
#5

Dricker kaffe, älskar kaffe. Men blir sugen på en kopp Te ibland. Skadeglädje är min grej så länge ingen blir fysiskt skadad. Men att folk lär sig en läxa är alltid en skön känsla. Kan nog va cynisk men har aldrig tänkt på det fören jag läste denna artikel. Sen dricker jag oftast mitt kaffe som Te personer dricker sitt Te enl artikeln.

Loris M
2016-05-14 12:24
#6

Jag är en kaffemänniska helt klart, även om jag kan uppskatta en kopp Te lite då och då. Speciellt på kvällen när jag nästan känner mig lite förgiftad av all kaffe jag intagit under dagen. 🤪

Han skriver på ett underhållande sätt, men så klart generaliserar han grovt. Jag är varken "hård" eller cynisk och kan absolut känna igen mig i hur han beskriver temänniskor: "Temänniskor är folk som kryper upp i soffor, trycker kuddar mot bröstet, blickar outgrundligt mot himlen och tar in dagen. Ja, de carpar tamejfan så mycket diem att de får Ernst Kirchsteiger att framstå som en känslokall robot"

Men däremot håller jag med om att det är sällsynt med människor som är både och. De flesta kan nog utan svårighet identifiera sig som antigen te- eller kaffemänniskor.

Annons:
Garm
2016-05-14 12:33
#7

Jag är en cynisk temänniska..

Aloe.Vera
2016-05-14 12:43
#8

Stämmer nog inte att man inte kan vara både och. Jag har svart bälte i kaffe, jag behöver koffeinet om jag ska hålla jämn takt med mina ungar. Jag är inte en hård person, utan väldigt spirituel och harmonisk en ''hippie'' enligt vissa normer.

Men i och för sig skulle jag kunna ta koffeintabletter och erkänna att  jag älskar Te mer än kaffe om det vore för smakens skull. Te är det godaste som finns, kaffe är mest ett beroende, medans mitt Te är mitt ''relax'' dricka. Det går åt mycket kaffe och Te hos mig, tyvärr.

Toppen, härligt , underbart sånt skriver jag gärna..kanske stämmer lite ändå? ❤️

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

vendelay
2016-05-14 12:56
#9

Jag valde mellanting men det kanske var fel - jag dricker vare sig kaffe eller te 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-05-14 13:19
#10

Temänniska utan tvekan. Kan bli sugen på en kopp kaffe ca en gång i månaden.

#9 Ett mellanting mellan ingenting då😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

TjockaBerta
2016-05-14 13:22
#11

Jag är en kaffeperson så till den milda grad att jag inte ens har FB

>>>Malum domesticum<<<

tlover
2016-05-14 14:48
#12

#4 Jag började må riktigt illa senaste gången jag drack kaffe (för snart ett år sen, så bara 4 år kvar till nästa gång) men det blir jag av Matcha om jag inte ätit bra innan också, det är nog koffeinet.

#6 Jo helt klart generaliserar han, men det kanske krävs för att få det roligt?

#8 Har du testat Matcha? Lika mycket Koffein som kaffe men det är ett Grönt te. Min man måste dricka det varje morgon just för koffeinet.

l'm back

TatsuOni
2016-05-15 14:37
#13

Jag är definitivt temänniska även om jag också dricker kaffe. Jag är hård och cynisk. Jag har inte heller Facebook för den delen. Vad skulle jag med det till?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Wowy
2016-05-15 20:26
#14

Jag dricker inte kaffe, jag dricker Te då och då. Jag valde annat, för jag vet inte om jag skulle klassa mig själv som en temänniska. Jag kanske inte uppfyller de "kraven".😉

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Tarotstollan
2016-05-15 22:00
#15

Te så ofta det bara går!😍 Kaffe endast när det inte finns annat att dricka, förutom vatten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sabinan
2016-05-15 22:28
#16

Jag dricker kaffe (cappuccino) varje morgon men inte mer kaffe efter frukosten.
Sedan dricker jag Te under dagen och Örtte på kvällen.
Både kaffe och Te är njutningsdrycker för mig, så jag är både en kaffe- och temänniska.
Dock var jag i 28-årsåldern när jag lärde mig dricka kaffe, innan drack jag litervis med Te varje dag.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

JazzBass
2016-05-19 13:00
#17

Är absolut en kaffemänniska. Men visst är det ibland gott med en kopp Te, speciellt kvällstid. Är jag förkyld eller på annat vis sjuk så smakar dock inte kaffe alls, men Te går bra. Jag föredrar dock Earl Grey eller rent Svart te före alla världens mintsmakande gröna teer, Rooibos, diverse fruktteer och så vidare. 

(Och nej, jag känner inte igen mig det minsta i artikeln, även om den var underhållande läsning). 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Ananse
2016-05-21 23:41
#18

Kaffe. Jag är stenhård.

[nevamisse]
2016-05-22 21:57
#19

Temänniska. Dricker absolut inte kaffe, det duger bara att lukta på. 😃

Upp till toppen
Annons: