Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 416 ggr
tlover
2016-05-19 11:27

Riktiga män dricker inte te, eller?

Män behöver visst speciella teblandningar för att dricka Te 😂

http://www.cafe.se/15-vanliga-prylar-som-vi-killar-antligen-ocksa-kan-kopa-fran-te-till-tandkram/

För att inte tala om tandkräm och badsvampar.

Men skämt å sido så är det lite mindre vanligt att män dricker Te. så jag undrar dricker riktiga män Te?

l'm back

Annons:
frejaspluto
2016-05-19 11:31
#1

Det klart att riktiga män dricker Te, vad ska jag säga till min släkt i Asien!? Så hela Asien är omanliga? 😅, skämt åtsido , men man tolkar nog som det lite omanligt här, jag dricker kaffe och Te.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Sabinan
2016-05-19 12:06
#2

Riktiga män dricker det de känner för som tex te

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

JazzBass
2016-05-19 12:26
#3

Röstade annat, främst för att jag inte tycker om att dela in saker i manligt och "fjolligt", speciellt när det gäller sånt som normalt hos oss varken ses som utpräglat manligt eller kvinnligt, som t.ex. Te. Könet är helt enkelt inte det minsta relevant om man gillar Te eller inte. Eller borde inte vara.

Men lite rolig artikel. Man baxnar när man ser vad företagen hittat på för att sälja mer till just män. Man måste nog ha ganska dåligt självförtroende som man känner nåt behov att köpa tandkräm "för män". Är vanlig tandkräm enligt dem endast för kvinnor?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

tlover
2016-05-19 12:33
#4

#3 Jo jag brukar endast dela upp på skämt annars är det ju inge bra.

Men många delar ju upp mellan manligt och kvinnligt och det är mer vanligt att kvinnor dricker Te så jag tyckte att det var en intressant fråga (svaren är som dom är för att fortsätta lite skämtsamt med tanke på länken).

l'm back

JazzBass
2016-05-19 12:49
#5

#4 - Förstod det. 🙂

Jag är benägen att hålla med om att kvinnor dricker mer Te överlag än män, men när det gäller personer som hellre väljer Te än kaffe vid t.ex. kaffebjudningar så är det mer jämnt mellan könen. Jag känner nog fler män som väljer Te istället för kaffe än kvinnor.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

tlover
2016-05-19 12:53
#6

Här är förresten en undersökning gjord här på forumet och det är väldigt många fler kvinnor (70%) än män (17%) som dricker Te enligt undersökningen

l'm back

Annons:
TatsuOni
2016-05-20 08:48
#7

Riktiga män dricker Te! Vad annars? Haha nä man upphör aldrig över att förvånas över vad de hittar på😛 Det värsta är att marknadsföringen fungerar. T ex när tandkrämen för män kom ut så ökades deras försäljning med jag vet inte hur mycket😮 Tur att min sambo är tillräckligt säker i sin manlighet både för att dricka Te ibland och använda vanlig tandkräm😉


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: