Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 473 ggr
tlover
2016-06-07 21:21

I vad gör du ditt te

Det har säkert tagits upp förr men personerna som besöker sajten ändras ju med tiden och det kan ju variera mellan olika tider för samma person också så jag tänkte att det gör inget. 🙂

Vad gör du oftast ditt Te i? En kopp? En Gaiwan? En Tekanna? Något annat? Eller byter du alltid så att det är exakt lika mellan alla?

l'm back

Annons:
tlover
2016-06-07 21:22
#1

Jag varierar ganska mycket men varje morgon gör jag Pu-erh i min Gaiwan som jag brygger 5-7 ggr på samma sats teblad så det är nog den jag använder mest.

l'm back

Maria
2016-06-07 21:25
#2

När jag gör Te så blir det i en Tekanna i lera som har många år på nacken.

Ibland blir det påste direkt i koppen från vattenkokaren.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

frejaspluto
2016-06-07 21:28
#3

Vi har Teceremoni här hemma ibland från min kultur. Speciellt när mina äldre släktingar kommer. Visa dom respekt, välkomna, när någon föds , dör osv. Så i Tekanna är det som behövs.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Tarotstollan
2016-06-07 21:34
#4

För det mesta i kaffebryggaren ( som bara används till te) men ibland i Tekanna av lera. Ofta också bara Tepåse direkt i koppen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

starhawk
2016-06-08 07:31
#5

Vi har en dubbelbryggare, i den ena kör brorsan sitt kaffe i den andra kör jag mitt Te. Först använde jag den te-tillsats som följde med men det är en filterlös historia som måste göras ren efter varje gång, så den tröttnade man snabbt på så jag tog fram min gamla Te tratt med "aromstav" som jag hade kvar, fast den håller på att ta slut, hål i nederdelen av tratten.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

tlover
2016-06-08 08:00
#6

#5 När vi var små och mamma gjorde Te i dubbelbryggaren så använde hon helt enkelt ett kaffefilter till Te också.

Jag vet inte om det blir nån skillnad i smak eller så, jag har inte druckit Te gjort i bryggare på flera år.

l'm back

Annons:
TatsuOni
2016-06-08 11:49
#7

Oftast i en Tekopp. Jag skulle behöva köpa en mindre Tekanna för att det skulle bli smidigare med kanna när jag dricker själv.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: