Annons:
Etikettrooibos-och-honeybush-rött-te
Läst 845 ggr
mirai
6/24/16, 7:27 AM

Smaksatt rooibos

Hej! Jag är en helt ny tedrickare. Jag har alltid druckit kaffe och i stora mängder, o tänkte att jag skulle minska på mitt Koffein intag. Jag började undersöka flera olika sorters teer, men inget föll mig i smaken förrän jag mötte rooibo, så gott och då helst någon smaksatt sort. Innehåller det verkligen inget Koffein? Jag råkade glömma teet i min Tekanna övernatten men ville inte kasta det så jag smakade och det va ju inte det minsta bittert bara gott, sen spetsade jag det med en skvätt äppelcidervinäger, vilken god dryck jag fick. Nu är jag nästan beroende av detta iste😃

Nu undrar jag var kan man köpa Rooibos på nätet BILLIGT, min butik är för dyr med detta Te.

Ha en skön midsommar!

🌺 Mirai

KRAM!🌺

Annons:
tlover
6/24/16, 10:35 AM
#1

Rooibus är inte från samma växt som Te och innehåller inte Koffein. Det innehåller inte heller de ämnen som gör Te bittert om det får dra för länge och det var därför som det smakade gott även efter att ha dragit en natt i tekannan. Vad räknas som billigt? Hur lågt kan du tänka dig att sjunka i kvalitet? För vill du ha bra rooibus så är det svårt att gå alldeles för lågt i pris. Är det grön eller röd rooibus du är ute efter förresten?

l'm back

tlover
6/24/16, 10:35 AM
#2

edit: dubbelpost

l'm back

tlover
6/24/16, 11:00 AM
#3

Jag tar tillbaka det, det går att hitta Rooibos av bra kvalité för lågt pris för jag hade visst ett av de lägsta priserna jag hittade när jag googlade 😇

l'm back

mirai
6/24/16, 1:45 PM
#4

Jag är intresserad av både grönt icke oxiderat o rött. Min butik tar 40 kr /100g. 100g konsumerar jag på 1 vecka. Så tänker man efter blir det ju en billig dryck, god och sockerfri. Gillar inte socker i varken kaffe eller Te. Ja jag skall googla. Vill inte betala en massa i frakt.

🌺

KRAM!🌺

tlover
6/24/16, 6:26 PM
#5

Det billigaste jag hittade var 27:-/hg (min affär och en annan) annars var det ungefär de priser du skriver.

Båda dessa ställen har ju frakt men på bara en påse blir det inte så mycket, inte ens på storpacken jag har (18:- /hg i jämförspris) blir ju frakten på så mycket.

Det finns säker dom som har billigare frakt men då är Rooibos dyrare istället

l'm back

Upp till toppen
Annons: