Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 990 ggr
tlover
7/6/16, 2:05 PM

Trasiga tekannor bortskänkes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag har några Tekannor som jag haft som prydnad då dom är trasiga.

Den blåvita och den i lera har trasigt lock som är lagat och den svart/guldiga har en trasig pip som inte är lagad men biten som är borta finns kvar.

Även två lock och silar till glastekannor som är 4 dl finns och ett lock som var till min yokode Kyusu (det locket skulle man säkert kunna göra en söt prydnad av).

Gratis till tex den som vill pyssla med det, vill försöka rädda/ha reservdelar eller som jag vill ha det som prydnad. Hämtar du inte får du däremot stå för frakten men köper du nått i min butik så kan jag skicka med utan extra kostnad.

Finns i Västansjö mellan Lycksele och Storuman för den som vill hämta upp.

l'm back

Annons:
[AnimeV4]
7/12/16, 4:40 PM
#1

Så fina!😍Men går de att använda eller ej? Förstod inte riktigt det🙂

tlover
7/12/16, 4:55 PM
#2

#1 Den svart/guldiga går iallafall, även om det kan droppa (pipen är ju sönder och inte lagad men jag har testat den efter att de gick sönder). De andra har jag lagat locken med superlim och jag vet inte riktigt hur hälsosamt det är. Man kan ju förvissa använda dom utan lock.

Jag tänkte främst om det är nån som vill pyssla med dom. Jag har alltid velat testa att ha en Tekanna som ytterkruka (till en tebuske såklart) men det har aldrig blivit av

l'm back

[AnimeV4]
7/12/16, 4:59 PM
#3

#2 Då är jag intresserad! Någon av dem skulle säkert kunna göra sig fin med lavendel i. Jag är inne på att börja odla det, nämligen. I och för sig vill jag ha lite annat också, så nog skulle de bli använda!😃

tlover
7/12/16, 11:03 PM
#4

#3 Till lavendel tror jag den vit/blå passar bäst. När du bestämt dig kan du ju skicka PM om hur vi fixar med frakten

edit: "Till lavendel tror jag den vit/blå passar bäst" tycker jag alltså

l'm back

Upp till toppen
Annons: