Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 437 ggr
tlover
2016-07-06 23:29

Självklara saker som inte var självklara förr?

Ofta stöter jag på personer som inte alls tycker att saker som jag tycker är självklara är så självklara. Faktum är så låter vissa personer jätteförvånade då jag påpekar en "självklarhet".

Så jag började tänka på sånt som är självklart nu men som inte var självklart förr, jag kom främst på 5 saker. Även om det såklart finns mycket mer, men som är väldigt självklara enligt mig som jag inte hade en aning om förr. Dom är

  1. Temperaturen spelar roll

  2. Tiden spelar roll

  3. Kvalité gör stor skillnad

  4. Det är skillnad mellan Te och örtte

  5. Det finns Te som heter Gult te, vitt Te, Oolong och pu-erh

(jag skrev mer utförligt i min blogg men orkar inte det här så ni får läsa i bloggen om ni undrar)

Vad har du för självklar (enligt dig) tekunskap som du ibland märker inte alls var så självklar?

l'm back

Annons:
Tarotstollan
2016-07-07 00:07
#1

Att det finns annat Te än Earl Grey och Liptons Yellow Label.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2016-07-07 08:12
#2

  #1 Det visste jag sen tidigare, vi drack alltid "Himlagott" eller "Lust och fägring" hemma då jag var liten 🙂

l'm back

Tarotstollan
2016-07-07 22:13
#3

Kan ju bero på vad man menar med förr också, beroende på vilken ålder man har. När jag växte upp så köptes  bara Liptons Yellow Label hemma hos oss och det var det enda som dracks även om det inte var ofta, detta var på 60 - talet! Det var inte förrän jag flyttade in till staden på mitten av 70 - talet som jag uppmärksammade att det fanns annat te att köpa. Tyvärr var det väl så att även om man blev bortbjuden så bjöds det bara på Yellow Label. Det hände en gång tror jag att jag blev bjuden på Earl Grey men då gillade inte jag det.  Så det dröjde några år innan jag började testa andra teer.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2016-07-07 22:19
#4

#3 Själv är jag uppvuxen på 90 talet så då fanns ju lite fler teer att köpa

l'm back

Upp till toppen
Annons: