Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 1074 ggr
Lia
2016-11-13 21:58

Tea Forté

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på hotell med min pojkvän förra helgen, och på rummet fanns såna här söta små tepåsar från Tea Forté. Jag har aldrig hört talas om de innan, men när jag smakade kändes det som att jag aldrig druckit Te i hela mitt liv! Allt annat Te är nu jättetråkigt haha. Har någon av er provat detta? Om inte, gör det!

Annons:
sweetgum
2016-11-15 11:24
#1

Söta! :D

Medarbetare på Sydkorea iFokus

amandatherese
2016-11-15 19:47
#2

Spännande! Vad tycker du gjorde det så speciellt?

Lia
2016-11-15 19:58
#3

#1 Verkligen! 😃

#2 Ja det finns hur många olika smaker och sorter som helst! Påsarna säljs i olika boxar så man får testa flera olika. Sen finns de smakerna i löste (vilket är mycket billigare, men det är kul att testa smakerna först tycker jag) och så kan man köpa till en Tesil som ser ut precis som påsarna om man tycker att det är roligt. Jag testade ett rooiboste och ett vitt Te. Jag ska definitivt köpa deras stora box 🙂 Jag tyckte att det fanns många olika i den svenska butiken, men när jag tittade i en engelskspråkiga fanns där ännu mer. Hur som helst, här kan man beställa i Sverige:

http://www.godasaker.se/tea-fort ^^

(Du uppdaterade din fråga, så jag uppdaterar mitt svar!)
Om jag jämför med tex liptons teer som jag annars dricker var de inte det minsta beska. Drycken var mjukare och hela upplevelsen kändes liksom avslappnande på något vis. Detta Te var fylligare och jag kände mig mer nöjd. Jättesvårt att beskriva, men jag längtar liksom mer efter en kopp. Dessutom har jag provat Rooibos förut och tyckt illa om det. Jag visste inte att det egentligen skulle smaka såhär gott, haha.

Så det är ett dyrare Te, men det märks verkligen på kvaliteten. Så är kvaliteten viktig för en så rekommenderar jag verkligen detta. Jag visste inte att det var så viktigt för mig förrän jag testade.

amandatherese
2016-11-15 20:30
#4

#3 Haha förlåt, kunde inte hålla mig från att googla >.< Kul, låter helt klart som något man borde testa!

Lia
2016-11-15 20:47
#5

#4 Haha, så är jag också 😃

Upp till toppen
Annons: