Annons:
Etikettgrönt-te
Läst 938 ggr
tlover
2017-09-23 17:20

Har du alltid gillat grönt te?

Har du alltid gillat Grönt te eller har det varit något du har varit tvungen att vänja dig med?

l'm back

Annons:
tlover
2017-09-23 17:47
#1

Själv minns jag inte tyvärr, det är så länge sen jag började dricka Grönt te. När jag var liten drack jag ju bara Svart te men det var ju mest för att inget annat köptes hem. I tidig tonår började jag köpa Grönt te och jag tror inte jag tyckte att det smakade illa om än inte lika underbart som jag senare märkt att det är

l'm back

TatsuOni
2017-09-24 10:57
#2

Jag har gillat Grönt te ända sedan jag först smakade det. Kommer däremot inte ihåg hur gammal jag var när jag började dricka Te.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Fransu
2017-09-30 17:43
#3

Jag hade för hög Temperatur när jag bryggde Grönt te i början och lät det dessutom dra för länge. Smakade riktigt illa. När jag sen fick höra hur man skulle göra så provade jag igen och sen dess har jag verkligen gillat smaken.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Jinglebelle
2017-10-01 13:46
#4

Drack Grönt te med vaniljsmak när jag var barn, som jag älskade. Dock dog kärleken av när jag köpte andra sorter som jag bryggde på samma sätt som svart te- beskt som sjutton. Har än idag lite halvsvårt för Grönt te pga det, letar alltid efter beska undertoner och inbillar mig att de finns där, även om jag tillrett koppen efter alla konstens regler. Hoppas på att kunna komma ifrån mina farhågor och istället kunna njuta fullt ut.

sp0ngeb0b
2017-10-02 20:37
#5

Jag började dricka Grönt te någon gång för ett par år sedan när jag ville gå ner i vikt, och jag hade läst att Grönt te var bra för det (haha). Hittade nåt påste hemma som jag drack men det var inte särskilt gott. Köpte ett annat påste som var godare, men bryggde det fel så det var ju fortfarande inte jättegott. Sen har det växt på mig och jag har insett att jag tycker grönt är mycket godare än svart som jag alltid drack förr. Har lärt mig mer om hur man brygger Te och även (nästan) slutat köpa påste och börjat köpa Te av bättre kvalité, och nu älskar jag Grönt te! Dricker dock främst smaksatta varianter, har lite svårt för vissa naturella sorter men jag börjar vänja mig. Det blir godare och godare för varje gång jag testar.

Upp till toppen
Annons: