Annons:
Etikettsvart-te
Läst 1154 ggr
Cochon
11/27/17, 11:54 AM

Lapsang Souchong och...?

Hej hej!

Jag har nyligen fått hem lite svart Lapsang. Det luktar väldigt rökigt och lite ovant, men ack så spännande. Dock har jag mesat mig lite och inte testat teet än, hehe.

Vad tycker ni, ska man dricka Lapsang som det är? Gör teet sig bäst med någon speciell mat till?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
tlover
11/27/17, 12:05 PM
#1

Jag dricker det som det är eventuellt med honung i (främst om jag har halsont men just lapsang överväldigas inte av honungen som andra teer kan göra).

Jag har ofta det då jag är ute och grillar (så pinnbröd, korv eller liknande till) men det funkar också till lite matigare fika.

Det går också att använda i grytor, soppor och liknande för att få lite rökt smak, tex om man gör en vegetarisk maträtt som skulle passa med lite bacon i (men med bacon blir det ju inte så vegetariskt) då passar lite lapsang och extra salt.

l'm back

Tjeja
11/27/17, 1:00 PM
#2

Lapsang är gott till allt man vill ha varm dryck till tycker jag! Speciellt till frukost! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tlover
11/27/17, 1:11 PM
#3

#2 jo frukost passar det bra till (även om jag dricker mitt Te efter frukosten inte före). På morgonen passar Te med mycket smak och lapsang har definitivt mycket smak

l'm back

ApanAnn
1/6/18, 4:00 PM
#4

Jag gillar lapsang till kakor. Bra dessertte :)

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: