Annons:
Etiketttips-råd
Läst 684 ggr
sp0ngeb0b
3/3/18, 7:23 AM

Egen smaksättning

Hej alla teälskare!

Jag har för tillfället bara ett enda Te hemma (förfärligt, jag vet). Just nu är det inget alternativ att köpa fler, och därför köpte jag ett naturellt Grönt te och tänkte att jag kanske kunde prova att smaksätta det själv för lite variation (pga har en tendens att tröttna om jag bara dricker samma hela tiden). Så, tänkte se om någon har testat att typ lägga färsk frukt i (varmt) Te? Blir det ens gott?

Annars tänkte jag göra kallbryggt Te, tycker det är jättegott. Där borde det ju i alla fall funka bra med färsk frukt. Jag älskar syrliga och friska smaker så jag har hittills kommit på citron och ingefära som smaksättning, men jag tar hemskt gärna emot tips på andra smaker eller kombinationer om det är någon som har testat. 

Tack på förhand!

Annons:
tlover
3/3/18, 7:52 AM
#1

Testa att rosta det i en medelhet panna under omrörning så får du hojicha.

Koka ett "örtte" med olika kryddor, låt svalna och tillsätt Te och låt dra så får du ett grönt masala Chai.

Dina idéer borde funka men om det ger nog mycket smak enligt dig vet jag inte.

Har du någon eterisk olja hemma så kan du droppa det i teet när det är färdigt också. Bara nån droppe behövs jag har för mig att vildavittra gjorde Earl grey på det sättet av koffeinfritt Te (eftersom det är svårt att få tag på koffeinfritt smaksatt Te i Sverige)

l'm back

sp0ngeb0b
3/3/18, 9:23 AM
#2

#1 Vad spännande, det ska jag testa. Tack för tipsen!

TatsuOni
3/3/18, 4:56 PM
#3

Om du köper ekologiska frukter så kan du riva av apelsin- eller citronskal och ha i. Jag brukar göra sås på rivet citronskal.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Ess1
3/4/18, 1:49 PM
#4

Har du provat lime, grapefrukt, apelsin och andra citrusfrukter?

Upp till toppen
Annons: