Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 1189 ggr
[BergThor]
3/17/18, 10:38 PM

Pukka

Någon som har erfarenhet av Te från märket ”Pukka”? Vad jag har förstått så ska det vara både ekologiskt och veganskt. Är sugen på att beställa lite och prova! Har någon annars något annat tips? Gillar mest fruktiga och söta teer.😃☕️

Annons:
[zero]
3/17/18, 10:44 PM
#1

Jag dricker deras vanilla Chai just nu faktiskt,gillar det skarpt :) Minns dock ärligt talat inte om jag provat mer från deras sortiment men just denna smaken är god :)

tlover
3/17/18, 10:55 PM
#2

De få pukka örtteer som jag testat har varit kryddiga. Jag har däremot inte testat så många då jag främst dricker osmaksatt Te eller örtteer jag blandar själv och pukka har ju nästan bara örtteer med ett och annat smaksatt Te där. Så det kan ju hända att dom har söta och fruktiga örtteer el teer som jag missat

l'm back

[BergThor]
3/17/18, 11:02 PM
#3

Jag hittade ett ganska så stort utbud av Pukka på Apotea’s hemsida faktiskt. Helt okej priser också. Där har dom en hel del olika smaker och även detox, cleanse-te osv. Måste beställa ett par stycken iallafall och prova!😃 Tyvärr så är jag inte tillräckligt duktig eller insatt för att kunna blanda eget Te så därför köper jag hellre färdiga.

tlover
3/17/18, 11:13 PM
#4

#3 jag blandar mina egna örtteer eftersom jag näst intill enbart dricker det för det medicinska. Så jag vill kunna blanda efter situationen. På så sätt slipper jag hundratals blandningar i skåpet. Te dricker jag om jag vill ha något gott, inte örtte

l'm back

[BergThor]
3/20/18, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Fick hem dom här idag! 😃 har bara hunnit prova äpple/kanel och det var helt okej. Lite svagt i smaken, doftade mycket mer, men gott ändå. Stjärnanis+kanel är ett Grönt te så det ska bli spännande! Helt underbart att teerna dessutom är veganska, ekologiska, FairTrade-märkta, man gör mindre miljöpåverkan och på vissa av dom så går minst 1% till olika projekt för att bevara planeten. 🌎❤️

tlover
3/20/18, 11:34 PM
#6

#5 de flesta teer är faktiskt veganska dessutom så säger tyvärr inte Fairtrade så mycket om arbetsförhållanden då det finns en studie som visar att iallafall där man gjorde studien så var det sämre villkor på Fairtrade plantager http://worldteanews.com/news/fairtrade-effectiveness-question

l'm back

Annons:
Fransu
3/25/18, 5:01 PM
#7

Pukkas Three Ginger är en favorit som kvällste för mig.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

sp0ngeb0b
4/4/18, 7:46 AM
#8

Kan rekommendera Three Mint från Pukka. Det är en blandning mellan mynta, åkermynta och pepparmint och smakar jättegott - om man gillar mintsmak. Har haft det i omgångar som kvällste. Även smakat ett par andra smaker men vissa har varit för kryddiga för min smak.

Fransu
4/4/18, 11:50 AM
#9

#8 Vad roligt att du skriver om just Three Mint. Jag har ett paket från apotea som väntar på mig nere vid vår Ica där det bland annat finns ett paket Three Mint. Tyckte det lät gott. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

sp0ngeb0b
4/5/18, 11:04 AM
#10

#9 Hehe vilket sammanträffande. Jag tror nog du kommer gilla det 🙂 jag blev sugen nu men har tyvärr inget mint-te hemma.

Fransu
4/5/18, 11:55 AM
#11

#10 Det var riktigt gott! Jag drack en kopp igår kväll. Blev en favorit direkt. 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

ApanAnn
4/9/18, 1:58 PM
#12

Det jag inte gillar med Pukka är att det ofta är lakritsrot i och jag ogillar verkligen den söta smaken av det. Är resten av blandningen god kan jag stå ut, men det stör lite.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: