Annons:
Etikettgrönt-te
Läst 493 ggr
tlover
2018-09-04 14:00

Dricker du grönt te?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dricker du Grönt te? Om inte, varför inte? Om du gör det, vilket gillar du då?

l'm back

Annons:
tlover
2018-09-04 14:06
#1

Jag dricker Grönt te, inte alltid men jag tycker om det. Jag tror Matcha midori är min favorit

l'm back

TatsuOni
2018-09-04 17:17
#2

Jag älskar grönt te😛 Så många sorter att jag inte kan lista alla! Men favoriten är Matcha midori.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

worst
2018-09-04 20:25
#3

Mmmmm… Jasminte, finns det något godare doft?

tlover
2018-09-04 21:15
#4

#3 Jag tycker nog en god sencha eller Matcha luktar godare

l'm back

Tarotstollan
2018-09-05 01:12
#5

Nej, jag dricker inte Grönt te eftersom de sorter jag testat smakade bara hö eller rent ut sagt illa. Har testat utan socker, med socker, honung och sötningsmedel och citron. Det var inte ens drickbart.
Jag har ett Te hemma som är en blandning mellan grönt och Svart te men det är odrickbart för mig, så jag kommer att kasta det när jag hittar det nästa gång i Te högarna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

worst
2018-09-05 09:35
#6

#5 Ja, så tyckte jag också fram tills dess att jag lärde mej att Grönt te inte kan bryggas i 100 grader utan runt 80 och bara någon minut åt gången.  Vill du absolut brygga i 100 grader kan ett oolongte vara svaret, det förstörs inte när det kokas!

😉

Annons:
Garm
2018-09-05 09:54
#7

Jag dricker Grönt te ibland, men har ännu inte hittat ett Grönt te som passar mig. Jag tycker gröna teer är lite svårare, så att säga, än t ex Svart te. De blir lite "torra" och höiga ibland, men de kanske varit för gamla?

tlover
2018-09-05 11:11
#8

#5 Vilken Temperatur har du? Hur länge låter du det dra? Hur gammalt var teet? Vilken kvalité?

#7 Grönt te är ju känsligare än svart så det blir ju gammalt mycket snabbare så det är mycket möjligt

l'm back

Tarotstollan
2018-09-06 01:59
#9

#6. Vet inte vilken Temperatur det är i en kaffebryggare men det kokar ju inte!
 Det tar ca 10 min innan full kanna runnit ner, jag brukar låta lite vatten rinna ner i kannan först innan jag slänger i teet, så ca 6-7 min.
#7. Lös Te i en behållare som man tog själv på en Ica affär, så tyvärr ingen aning hur gammalt det var eller vilken kvalité. Har även köpt i Te affär men det är lika otäckt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2018-09-06 07:50
#10

#9 Okej, alldeles för varm alltså (kafebryggare har i bästa fall 92 grader men ofta högre även om inte heller kaffe ska tillagas i 100 grader).

Ok, då kanske det inte var gammalt men Te som förvaras så blir dålig i förväg. Inte heller behöver det vara bra kvalité i fysiska tebutiker (tyvärr) men hursom så förstör den höga temperaturen i kaffebryggaren smaken

l'm back

sp0ngeb0b
2018-09-25 05:50
#11

Lite sen, men… jag älskar Grönt te. Det är i princip det enda jag dricker vanligtvis. Har inte så bra koll men jag vet att jag gillar sencha, men har lite svårt för Matcha fortfarande.

Upp till toppen
Annons: