Annons:
Etikettte-och-hälsa
Läst 558 ggr
tlover
10/8/18, 1:19 PM

Dricker du te för hälsans skull?

Dricker du Te för att det är hälsosamt (främst eller delvis) eller är det inte en anledning till att du dricker Te? (även om det såklart är ett plus i kanten att det är nyttigt).

l'm back

Annons:
tlover
10/8/18, 1:20 PM
#1

Nope, det är för smakens, kulturens och historiens skull för mig. Visst det är inte dåligt att det är nyttigt men det är är inte därför jag dricker te

l'm back

Kyllan56
10/8/18, 2:59 PM
#2

Jag dricker Te för både att det är gott och även för nyttan. Har precis gjort fermenterat Te, Kombucha.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

TatsuOni
10/8/18, 3:27 PM
#3

Jag dricker det för smakens, "ritualens", värmen och ibland koffeinets skull. Att det är nyttigt skadar inte, men är inte en anledning till att jag dricker det.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Garm
10/8/18, 5:49 PM
#4

Dricker för smakens skull

Tarotstollan
10/9/18, 9:53 AM
#5

Jag dricker för att det är gott! Hälsoeffekten kan det bli när jag dricker örtteer som Kamomill, ingefära, citron och blåbärs Te när jag är sjuk.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

sp0ngeb0b
10/9/18, 6:07 PM
#6

Flera anledningar. Började dricka Te för smakens skull för längesen. Började sedan dricka Grönt te för att jag läst att det skulle vara nyttigt. Nu dricker jag i princip bara Grönt te för att det är gott, för att det är nyttigt och för att jag känner mig piggare av det (har aldrig druckit kaffe så är nog ganska känslig för koffein). Dricker även det för att det är värmande när jag är kall, och för att det är skönt för halsen när jag är förkyld. Te är ju bara jättebra av massa anledningar! 😍

Annons:
Upp till toppen
Annons: