Annons:
Etikettersajtinfoönskemål-synpunkter
Läst 648 ggr
tlover
2018-10-09 22:34

Trådar och artiklar i månadens tema - te och hälsa

För att göra det enklare att navigera under månadens tema - Te och hälsa, så tänkte jag länka till alla relevanta trådar eller artiklar i denna tråd.

Koffein i te
Är en artikel omvad Koffein är i Te och hur det funkar. Det finns även lite om man bör eller inte bör dricka Koffein, lite om Thaenin och hur man minskar mängden Koffein i Te (om man nu väljer att göra det).

Biverkningar
Är en artikel som handlar om negativa Biverkningar man kan få av att dricka Te och min ovetenskapliga slutsats av sammanfattandet av den forskning jag hittat.

Te, hälsa och forskning
Är en sammanfattning och vidare länkar till olika studier om Te och dess påverkan på tex cancer, diabetes m.m

Kombucha
Är en artikel skriven av AJ från Forsnäs Hemman om just Kombucha och där finns även en liten del om just hälsa

Te och mindfullness
Hälsa är ju inte bara fysisk utan även psykist. Här kan du läsa om hur du kan få in Te en hälsosam vardag för själen

Förhoppningsvis hinner denna tråd bli betydligt mer fylld vid månadens slut så bokmärk gärna tråden om du tycker det är ett intressant ämne.

l'm back

Annons:
Pyttelite
2018-10-09 22:46
#1

Mycket trevlig idé med ett sammanfattande ”månadsregister”. Ökar läsbarheten och stort plus med egentillverkade artiklar. Ska läsa alla under månaden som kommer!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


tlover
2018-10-10 22:28
#2

Ett nytt inlägg lite relaterat på hälsa om hur mycket Te man kan dricka för att få i sig samma mängd polyfenoler som ett glas rött vin (vilket är det som anses nyttigt i rött vin)

https://te.ifokus.se/discussions/5bbe6070ce12c46dc1000fef-dricka-te-istallet-for-vin-for-polyfenoler?discussions-1

l'm back

tlover
2018-10-13 21:59
#3

Insåg att även "te och mindfullness" handlar om hälsa. Ett kort lexikoninlägg om Thaenin har även det tillkommit.

l'm back

Upp till toppen
Annons: