Annons:
Etikettte-och-hälsa
Läst 326 ggr
tlover
10/22/18, 4:46 PM

Hur mycket te är lagom, enligt dig?

Om man bara skulle tänka på hälsa, vilken mänd Te tycker du då är optimal?

Lite, mycket, hur mycket som helst, inget?

l'm back

Annons:
Cragan
10/22/18, 4:57 PM
#1

ett par 30-40 kopp per år så länge jag får minst 365 kopp kaffe iaf 🤪

sp0ngeb0b
10/22/18, 5:13 PM
#2

Nu uttalar jag mig utan att ha speciellt bra koll, men jag tycker det känns lagom med 1-3 koppar per dag. Allt ska ju konsumeras i rimliga mängder för att vara hälsosamt, och det känns rimligt för mig. Då räknar jag dock in Örtte, vilket då blir den eventuella tredje koppen per dag - kvällskoppen. På morgon och eftermiddag dricker jag vanligt Te.

Garm
10/26/18, 10:04 AM
#3

Hmm.. svårt att säga. Jag tycker nog allt att det går att dricka mycket Te, uppemot eller lite över en liter, per dag för hälsans skull. Kanske är jag helt ute och cyklar dock.

tlover
10/26/18, 10:38 AM
#4

Summerar man det jag har läst så går det inte riktigt  att överdosera Te för hälsans skull om man inte äter kosttillskott eller är sjuk/äter medicin som påverkar (om inte man dricker från 150 tepåsar/dag som man kan läsa om kvinnan inne i biverkningar).

Det optimala när det gäller vissa hälsoaspekter är däremot 2-3 koppar (stora inte små som jag har) men mer än det är fortfarande bättre än inget alls.

Nu summerar jaf flera studier ur minnet men artikeln om Biverkningar kan vara värd att läsa om man vill läsa om när det blir för mycket.

l'm back

TatsuOni
10/27/18, 7:36 PM
#5

Så länge man inte får i sig mer vätska än vad som är hälsosamt eller t ex är extra känslig mot Koffein, så tror jag att man kan dricka "hur mycket man vill".


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: