Annons:
Etikettsvart-te
Läst 718 ggr
Tarotstollan
2018-11-16 03:27

Svart vinbärste.

Vet ju att de flesta av er inte köper lösvikts Te i vanliga färdigpackade påsar på Ica men chansar på att någon av er gör det och vet.

De senaste månaderna så har det inte funnits svart vinbärs Te att köpa i affärerna och jag undrar om det är fler som märkt det och saknar det?
Jag frågade en gång men de visste inte varför det inte fanns längre, det var ju en av de smaker som såldes mest, så det var underligt fick jag till svar.
Så, någon av er som vet något?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
2018-11-16 03:34
#1

ICA har slutat sälja en del olika teer, så kanske svart vinbär hör till dem. Vet att det är så med Forest Fruit i alla fall. Den verkar bara finnas på City Gross numera. Tror dock att ICA har kvar det som tepåsar, men inte de stora förpackningarna med löst Te.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-11-16 03:42
#2

Aha, vad tråkigt det visste jag inte!😕 Det är ju både billigare och  bättre att köpa storpack än alla dessa påsar som bara används en gång och sen kastas.
Nu var det ju inte Icas egna märke jag menade utan mera Liptons och de andra stora märkena men det kanske inte spelar någon roll…
Får väl gå till Te affären och köpa från dem då.🤓😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-11-16 03:48
#3

Forest Fruit är från Liptons, så det är möjligt att ICA slutat sälja Liptons teer i storpack. Minns inte om det fanns andra kedjor, förutom Bergendahls (= City Gross bl.a), som säljer Liptons, men det var inga av dem jag hade i närheten i alla fall.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-11-16 04:20
#4

Vet inte vilket märke det var som ganska nyligen ändrade om utseendet på sina Te förpackningar? Det kanske hade med det att göra?
Jag får ta en närmare titt på det när jag går och handlar nästa gång.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-11-16 10:59
#5

Ja, Liptons har ändrat utseende på sina teförpackningar, så det kan vara därför du missat den. Så här ser den tydligen ut nu, men det verkar inte som den finns att köpa någonstans. 🤔


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-11-16 14:00
#6

Ja, så såg den påsen ut jag hade senast så den känner jag igen. Nej, det var kanske ett annat märke då. Så jag får kolla upp, det kanske var Kobbs Te, jag tänkte på….

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: