Annons:
Etikettsvart-te
Läst 692 ggr
Huygens
2018-12-08 03:18

Väldigt vaken av te?

Jag gör ibland vanligt Svart te och använder en Tepåse till en eller fler koppar. Men blir väldigt vaken om jag dricker det sent på kvällen. Jag låter teet dra ganska länge, flera minuter.

Är det andra som blir vakna av teet sent på kvällen?

Annons:
Tarotstollan
2018-12-08 03:24
#1

Spelar ingen roll för mig om jag dricker flera muggar med Te strax innan jag går och lägger mig. Jag sover lika bra  för det. Är inne på min 5:te mugg just nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lussan20
2018-12-08 05:44
#2

Hihi Tarotstollan!

Nej jag blir för pigg av kaffe . Ja pigg och pigg, jag får hjärtklappning och stress i kroppen.Aldrig kaffe på eftermiddagen för mig.

Te har jag inget känt av i den riktningen. Men det är väl Tein i Te så det kan nog stämma. Vet att de som flydde över Finland från Ryssland hit, hade tepåsar att suga på för att hålla sig vakna. Kanske drar ditt Te för länge? Mvh/WL🌺

_Fisken
2018-12-08 06:07
#3

tlover kan säkert redogöra för Tein o sånt men det lilla jag vet så har Tein samma verkan som Koffein men det är svagare.

Det samma gäller coca-cola och Pepsi(osäker med pepsi).  Dessa drycker håller dig vaken också.

tlover
2018-12-08 06:45
#4

Allt Te innehåller Koffein, förr kallades det för Tein men nu kallar man det samma eftersom det är samma. Jag själv dricker inte Te efter middagen, då blir det Örtte istället (sådana som är utan koffein). Hur mycket man känner av är olika från person till person men då jag redan har sömnproblem så undviker jag Te sent. Mer går att läsa i artikeln som heter Koffein i Te som går att hitta via lexikonet bland annat

l'm back

Huygens
2018-12-08 10:20
#5

tack, jag få skaffa lite Örtte igen, för kvällarna. :)

Upp till toppen
Annons: