Annons:
Etiketttilltugg-mat-bak
Läst 1228 ggr
tlover
1/17/19, 10:39 PM

Testar att göra en earl Grey tårta

Då dottern fyller år imorgon och eftersom vi inte hade hemma det som behövs för tårtan vi brukar göra så testar jag att experimentera med att göra en tårta med smak av earl Grey och lite citron. Jag vet inte om det är gott ihop än men smörkrämen blev supergod

l'm back

Annons:
Garm
1/18/19, 2:31 PM
#1

Det låter som en bra kombination. Earl Grey med citron är ju poppis i Storbritannien :)

Låt oss veta hur det blev sen.

tlover
1/18/19, 4:10 PM
#2

Själva tårtan blev för låg (i efterhand märkte jag att formen läkte) så jag får köpa en botten men smörkrämen och de kanderade citronskivorna blev supergoda och funkar nog med vanlig botten. (Citron och Earl Grey tårtbotten funkar ju som sockerkaka också)

l'm back

tlover
1/18/19, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Om det inte är den godaste tårtan jag ätit så är det iallafall den godaste jag minns

l'm back

Garm
1/18/19, 11:53 PM
#4

Kul! Det får mig att vilja testa själv någon gång :)

Tarotstollan
2/1/19, 8:50 PM
#5

Ser jättefin ut och låter god med de smakerna men eftersom jag inte äter smörkräm så går den bort.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
2/1/19, 10:03 PM
#6

#5 Är det pga mjölk el något annat? På bilden är det faktiskt "mjölkfrittmargarinkräm" men det låter inte lika bra

l'm back

Annons:
Tarotstollan
2/1/19, 10:34 PM
#7

#6. Nej inget sådant, jag klarar bara inte av att äta sådant fett. Slutade med det när jag var väldigt ung. Bara konsistensen att få det i munnen…..

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: