Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 600 ggr
tlover
2019-06-25 09:06

Iskallt, svalt, ljummet eller hett?

Hur dricker du helst ditt Te på sommaren? Bara hett? Bara iskallt? Något mitt emellan eller en salig blandning?

l'm back

Annons:
MonicaLagerquist
2019-06-25 09:15
#1

Det är lite olika. Hett The dricker jag aldrig. Låter det svalna lite först. Is The är gott när det är hett ute.

Stolt ägare till fem La permer

Garm
2019-06-25 09:21
#2

Jag dricker alltid hett Te (som för det mesta hinner svalna en del innan jag hunnit dricka upp det), oavsett årstid. Är inte så förtjust i kallt Te.

TatsuOni
2019-06-25 18:18
#3

Blandat. Dricker väl mest Grönt te (kallt eller ca 70 C) och lite Oolong (ca 100 C) på sommaren.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Soligajag1
2019-06-26 16:26
#4

Blandat , varmt The / grönt , isthe när det är varmt ute , 😀

HH 🙂

Tarotstollan
2019-06-27 22:24
#5

Så hett som möjligt och ändå är drickbart. Om det svalnat av så mycket så det är mer kallt än ljummet, brukar jag hälla ut det och ta en ny mugg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

sp0ngeb0b
2019-08-18 13:04
#6

Hur kan ni dricka hett Te? Är det en vanesak? Jag brygger mitt på 80 grader, sen får jag vänta eller hälla i kallt vatten för att kunna dricka det. För att svara på frågan dricker jag ungefär likadant året runt. Mest varmt Te men ibland när jag är sugen gör jag kallbryggt.

Annons:
Garm
2019-08-18 13:10
#7

#6 Det är nog en vanesak, ja. Jag har druckit Te så "oerhört länge" att jag inte minns hur jag drack det i början, men förmodligen lät jag det svalna och har väl successivt ökar toleransen. Fast det ska erkännas att jag vissa dagar inte klarar av hett Te så bra, de dagarna måste jag låta det svalna lite innan jag kan dricka det.

ApanAnn
2019-09-07 16:12
#8

Iskallt bubbelte är rätt trevligt en varm dag, men jag dricker varmt Te också. Jag vill att det svalnar lite och inte är kokhett, men inte fesljummet heller.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: