Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 349 ggr
tlover
7/29/19, 9:04 AM

Vilka teer dricker du helst nu?

Vilka teer dricker du helst nu i värmen? Och hur? Själv så är jag i en period av isteer. Kanske för att jag inte är hemma just nu så jag har begränsat med Te så det är kallbryggt Gult te mest

l'm back

Annons:
Lona
7/29/19, 9:13 AM
#1

Hur kallbrygger man? Stoppar ner teet i kallt vatten eller är det någon annan procedur? Jag dricker mycket Earl Grey just nu, med mycket mjölk om jag ska dricka det med en gång. Eftersom vi har så äckligt kranvatten så blir det Te nästan jämt, även till maten. Ska jag ha det under dagen så blir det något med fruktsmak, apple/cinnamon/raisins påste om jag är lat, "vårt" jordgubbste om jag orkar fixa med löste. Kokar en hel kanna och ställer sedan in i kylen. Känns nyttigare än tex juice eller läsk som det annars lätt blir. (Jag dricker kopiösa mängder när det är varmt.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Mooniq
7/29/19, 9:26 AM
#2

jag har köpt hackad lakritsrot och fänkål som jag gör Iste av. doppar ibland lite grönt citronte för att få en smakbrytning.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

tlover
7/29/19, 9:35 AM
#3

#1 ja Te i kallt vatten och sedan in i kylen några timmar. Späd eventuellt sedan om det behövs

l'm back

TatsuOni
7/31/19, 5:20 PM
#4

Kall Matcha latte och varma gröna teer, blir det mest av just nu.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

sp0ngeb0b
7/31/19, 8:35 PM
#5

Här dricks det gärna kallbryggt Te när jag tänker på att göra i ordning. Brukar försöka fixa på kvällen och ta med till jobbet nästa dag, eller dricka när jag kommer hem. Då oftast naturell sencha eller grön Darjeeling, så brukar jag ha i lite färsk citronsaft för det blir så friskt och gott. Men på morgnarna dricker jag varmt Te även på sommaren. 🙂

Upp till toppen
Annons: