Övrigt terelaterat

Vilka teer dricker du helst nu?

2019-07-29 09:04 #0 av: tlover

Vilka teer dricker du helst nu i värmen? Och hur?

Själv så är jag i en period av isteer. Kanske för att jag inte är hemma just nu så jag har begränsat med te så det är kallbryggt gult te mest

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2019-07-29 09:13 #1 av: Lona

Hur kallbrygger man? Stoppar ner teet i kallt vatten eller är det någon annan procedur?
Jag dricker mycket Earl Grey just nu, med mycket mjölk om jag ska dricka det med en gång. Eftersom vi har så äckligt kranvatten så blir det te nästan jämt, även till maten.
Ska jag ha det under dagen så blir det något med fruktsmak, apple/cinnamon/raisins påste om jag är lat, "vårt" jordgubbste om jag orkar fixa med löste. Kokar en hel kanna och ställer sedan in i kylen. Känns nyttigare än tex juice eller läsk som det annars lätt blir. (Jag dricker kopiösa mängder när det är varmt.)

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-07-29 09:26 #2 av: Mooniq

jag har köpt hackad lakritsrot och fänkål som jag gör iste av. doppar ibland lite grönt citronte för att få en smakbrytning. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2019-07-29 09:35 #3 av: tlover

#1 ja te i kallt vatten och sedan in i kylen några timmar. Späd eventuellt sedan om det behövs

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2019-07-31 17:20 #4 av: TatsuOni

Kall matcha latte och varma gröna teer, blir det mest av just nu.

Värd för hår. Medarbetare på te.

Home is where the heart is ~ http://tatsu.blogg.se/

Anmäl
2019-07-31 20:35 #5 av: sp0ngeb0b

Här dricks det gärna kallbryggt te när jag tänker på att göra i ordning. Brukar försöka fixa på kvällen och ta med till jobbet nästa dag, eller dricka när jag kommer hem. Då oftast naturell sencha eller grön darjeeling, så brukar jag ha i lite färsk citronsaft för det blir så friskt och gott. Men på morgnarna dricker jag varmt te även på sommaren. Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.