Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 422 ggr
tlover
10/13/17, 6:47 PM

Höst och te

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Höst och Te passar verkligen ihop tycker jag. Både smakmässigt, värmen, det estetiska, allting.

Min favorittesort på hösten är Oolong, det passar både till maten på hösten och spänningen. Dessutom så ska det ofta tillagas hett så det värmer också. 

Men jag gillar också tex Matcha, då hösten får mig att tänka på wabi sabi och hösten är ju riktigt wabi sabi.

Vad tycker du, är Te "höstigt" eller?

l'm back

Annons:
tlover
10/13/17, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Mer höstiga tebilder

l'm back

sp0ngeb0b
10/13/17, 6:59 PM
#2

Håller fullständigt med! Det mysigaste någonsin vore ju att sitta hopkrupen i soffan under en filt med myskläder, tända ljus, en kopp Te, brasan tänd och höstrusk där ute. 😍 Hoppas på många sådana myskvällar i höst. Fast utan brasa då jag inte har någon kamin i mitt hus :(

NatasjaHemby
10/13/17, 7:17 PM
#3

Jag ökar definitivt min tekonsumtion när hösten kommer. Mycket med hösten känns lite motigt för mig, mörkret, kylan, flytta hem från sommarstugan o.s.v. och då måste jag unna mig lite höstiga lyxgrejer för att acceptera förändringen. Te och levande ljus är två saker som kan få mig att uppskatta hösten mer.

SE*Simbelmynes

TatsuOni
10/14/17, 10:43 AM
#4

Hösten är min favoritårstid och Grönt te är min favorit året runt, följt utav oolong🙂

Även om jag dricker lika mycket Te året runt så är det lite extra mysigt med en god kopp Te och en bra bok en regnig höstdag🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: