Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 684 ggr
tlover
2018-02-11 20:00

Vad tycker du är mest intressant i japan/teväg?

Vad är det som du tycker är mest intressant när det gäller Japans Te och tekultur? Är det ceremonierna? Tillbehören? Teerna? Historien? Vardagskulturen? Något annat?

l'm back

Annons:
TatsuOni
2018-02-12 11:16
#1

Det finns ingenting som jag inte tycker är intressant, men om jag ska rangordna det någorlunda, så…

1. Teerna (så gott!), tillbehören och ceremonierna.

2. Kulturen, odlingen av teet och historian.

Jag skulle vilja testa fler teer och köpa lite Tillbehör. Men även delta i en ceremoni och så småning om lära mig den (eller flera).

Rent allmänt så gillar jag idén med en ritual runt Te, även om jag inte skulle vilja utöva någon ritual för varje kopp jag dricker🙂

Sedan så tycker jag såklart att det är intressant att läsa på om allt som har med Te och Japan att göra🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
2018-02-12 11:46
#2

#1 Jag har för mig att en av lärarna i Cha no yu bor i närheten av dig, eller iallafall bodde. Kanske kan det vara värt att kontakta Japanska thesällskapet medlemsskapet är ju inte dyrt och då kan du kanske hitta någon lokalt som du kan öva med.

för mig är det lite likt. Det finns inget jag inte vill lära mig men högst på listan står nog allt om Cha no yu, sen om Senchado och sen vet jag inte riktigt men jag tror modern tekultur i Japan är längst ner. 

Men allt är ju ändå intressant så skulle det finnas möjlighet att gå en kurs i "modern tekultur" långt innan en till i Cha no yu så går jag ju den som går att gå

l'm back

TatsuOni
2018-02-12 15:58
#3

#1 Jag får kika runt lite efter flytten och efter att vi har kommit i ordning i nya boendet🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: