Te iFokus

Te

Etikettövrigt-terelaterat
Läst 498 ggr
Garm
2

Det godaste te du druckit

Jag är så nyfiken på vad andra dricker för teer och undrar vilket Te som är det godaste ni druckit? För mig är det ett Pu-erh, Man Lai Shan Gu Shu (2010). Jag provar gärna nya teer efter vad andra säger de tycker är gott. Kanske stämmer det inte efter min smak, men alltid roligt att hitta och testa för mig nya teer.

tlover
0

Oj, den var svår, både för att det finns några som delar på förstaplatsen och delvis för att många är så länge sen att  jag glömt namnet på dom.

Men top fem (ej säker på ordningen mellan dessa) är nog, ett lagrat Oolong som jag fick som prov av en grossist, ett grönt Pu-erh som även detta var prov från grossist, ett koreanskt Grönt te som jag köpte för massa år sen, ett gyukuro som även detta var prov från grossist om jag minns rätt och en sencha som även detta var ett prov 

Tyvärr har jag inga namn på dessa 😕

l'm back

Hime
0

Jag har blivit tokig i Chai-te. Har testat massa sorter. Tycker det är godast att blanda roobios Chai med svart chai-te från Indien. Osäker vilket märke, köper det i Te butiken i stan.

Cochon
0

Ohh, svår fråga. Jag gillar ju variation. Ena dagen är man super sugen på en viss typ av Te och en annan dag vill man har något helt annat. Hmmmmm….. men idag var jag och besökte en ny tebutik som endast har Te och där köpte jag vitt Te, silver tips kallas det. Det var otroligt gott måste jag säga. Mums mums, hihihi.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋